حمید احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات در مقایسه با رقم 89 میلیون و 443 هزار دلار چهار ماهه ابتدای سال 96، رشد 133 درصدی را نشان می دهد.
وی یادآورشد: وزن این میزان صادرات 104 هزار و 363 تن است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 127 درصدی را نشان می دهد.
احمدی اظهار کرد: میزان واردات ثبت شده طی چهار ماه گذشته در گمرک زنجان به 85 میلیون و 873 هزار دلار و به وزن 127 هزار و 686 تن می رسد.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: این میزان واردات از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 25 درصد کاهش و از نظر وزنی 78 درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت 601 میلیارد و 94 میلیون ریال درآمد برای گمرک زنجان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه 44 درصد افزایش دارد.
احمدی به عمده کالاهای صادراتی از گمرک این استان اشاره کرد و آنها را شمش روی، شمش مس، شمش آلومینیوم، پلیمر پروپلین، کاغذ تیشو، کرافت، تفلوتینگ، شمش سرب، محصولات فولادی، مویز، ترانسفورماتو و قطعات آن، کابل برق و سنگ سرب برشمرد.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: این کالاها به 50 کشور از جمله ترکیه، چین، امارات متحده عربی، هند، افغانستان، پاکستان، ایتالیا، تایلند، انگلستان، قطر، مالزی، کره، ویتتام و ارمنستان صادر می شود.
وی به عمده کالاهای وارداتی به گمرک این اشاره و اضافه کرد: خاک روی، پارچه نبافته، مصنوعات پلاستیکی، ماشین آلات و قطعات، نخ پلی آمید و پلی استر، قطعات ترانسفورماتور و تنظیم کننده ولتاز، پنبه حلاجی نشده، توتون سیگار، محصولات فولادی و کاغذ سیگار از جمله این کالاها هستند.
احمدی عمده کشورهای مبدا واردات به گمرک این استان را ترکیه، آلمان، پین، ایتالیا، ازبکستان، بلاروس، جمهوری کره، مجارستان، ارمنستان، ایالات متحده آمریکا، مصر، بلژیک، اردن، روسیه، گرجستان، فنلاند و اتریش اعلام کرد.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.