معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۴ شعبه سیار در مشهد مختص اماکن عمومی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختصاص یافته است که بیمارستانها در این زمره به شمار می‌روند.
احمد ریواده افزود: در این میان بسته به درخواست بیمارستانها اعم از عمومی و خصوصی صندوقهای سیار برای اخذ رای بیماران و کادر پزشکی اعزام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به مصرف تعرفه‌های اخذ رای حضور و مشارکت مردم در پای صندوقهای رای خوب بوده است.

عضو خانه پرستار ایران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طبق بررسی‌های انجام شده پرستاران مشهدی از صبح امروز تاکنون حضور فعالی در پای صندوق‌های رای از خود به نمایش گذاشته اند. 
سید جواد توکلی افزود: پرستاران به این نتیجه رسیده اند که برای رفع مشکلات بسیار خود باید در مجلس شورای اسلامی نماینده داشته باشند تا به مشکلات آنان رسیدگی کنند و با این رویکرد چند نفر از جامعه پرستاری در مشهد و دیگر شهرهای کشور در این دوره از انتخابات نامزد شده اند.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری مشهد گفت: در این راستا برای مشارکت حداکثری پرستاران در این دوره از انتخابات از طرف خانه پرستار بیانیه ای صادر شد تا پرستاران همگام با سایر اقشار جامعه در جهت پیشبرد اهداف عالی و پیشرفت کشور هم قدم باشند.
توکلی افزود: اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و طرح بهره‌وری پرستاری از جمله خواسته‌های پرستاران است و آنان به این نتیجه رسیده‌اند که باید از بین خودشان نماینده‌ای داشته باشند تا مشکلاتشان به گوش مسوولان عالی رتبه کشور رسانده شود. 
وی اضافه کرد: در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۲ هزار پرستار عضو سازمان نظام پرستاری در مشهد در بیمارستانهای خصوصی و دولتی شاغلند و برخی از آنان در شعب اخذ رای به عنوان ناظر حضور دارند.

پیش از این هم رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیامی از جامعه دانشگاهیان در حوزه پزشکی برای حضوری آگاهانه و گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کرده بود.
دکتر سید محمد حسین بحرینی طوسی در این پیام آورده بود: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نماد بارزی از مردم سالاری دینی است که برای هر هم وطن فرصتی را ایجاد می‌کند تا در تعیین سرنوشت خود گام بردارد و با دمیدن روحی تازه در قامت این کشور به اعتلای آن کمک کند.
وی اضافه کرد: بی تردید نقش تأثیرگذار  مجلس شورای اسلامی در ریل گذاری حرکت دولت، اهمیت انتخابات پیش رو را مضاعف می‌کند تا مردم در این برهه حساس طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رییس جمهوری با انتخاب درست در افزایش اقتدار، عزت و استقلال ایران اسلامی مشارکت کنند.

دو میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۶۲ نفر از مجموع جمعیت سه میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۱۷ نفری شهر مشهد و بخش مرکزی این شهرستان واجد شرایط رای دان هستند.

۱۲۳ هزار نفر از این جمعیت را شهروندان رای‌اولی تشکیل می‌دهند.

همچنین هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات برپا شده‌اند که مکان ۶۴ درصد آنها مدارس، ۲۰ درصد مساجد و بقیه سایر اماکن مانند دانشگاهها، حسینیه‌ها و سالنهای ورزشی است.

مشهد به ۱۹ منطقه انتخاباتی تقسیم و به ازای هر ۱۰ شعبه در این حوزه یک مسوول تعیین شده است.

همچنین چهار هزار و ۴۸۰ مامور انتظامی حفظ امنیت شعبه‌ها و حراست از صندوقهای رای را در مشهد بر عهده دارند.
۲۷۴ نامزد برای پنج کرسی نمایندگی مردم مشهد و کلات در صحنه انتخابات مجلس یازدهم حضور دارند. بر این اساس هر کرسی نمایندگی این حوزه در خانه ملت ۵۵ رقیب دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.