مهدی قهرمانی روز جمعه در حاشیه بازدید از شعب اخذ رای این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات، مشتی محکم بر دهان استکبار و ایادی دست‌نشانده آنان است زیرا دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی از مدت‌ها پیش با برنامه‌ریزی‌های مختلف می‌خواستند با دلسرد کردن مردم، حضور آنها را در انتخابات کمرنگ کنند.

وی افزود: هر قدر بدخواهان نظام به دنبال اختلاف باشند، روز به روز اهتمام و وفاداری مردم ایران نسبت به انقلاب و ولایت فقیه مضاعف‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: اگر امروز کشور ما در برابر جهانیان، اقتدار و عزت دارد و هیچ تحولی در منطقه بدون حضور و نقش‌آفرینی ایران اسلامی رقم نمی‌خورد، به خاطر روحیه مقاومت، حضور باشکوه و همراه با بصیرت مردم در صحنه‌هایی همچون انتخابات است.

وی ادامه داد: مردم میاندوآب از دقایق اولیه شروع رای‌گیری در پای صندوق‌های رای حضور یافته‌ و بار دیگر وفاداری خود را به انقلاب و نظام ثابت کرده‌اند.

«قهرمانی» گفت: مردم تلاش کنند که زمان رای دادن را به آخر وقت موکول نکرده و تا قبل از اتمام وقت قانونی انتخابات در صندوق‌های رای حضور داشته باشند.


هشت نامزد در این شهرستان برای راهیابی به مجلس یازدهم و تصاحب یک کرسی نمایندگی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

این شهرستان حدود ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۲۰۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن و ۱۰ هزار و ۸۷۶ نفر رای‌اولی هستند.

۱۶۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه میاندوآب پیش‌بینی شده است که ۱۱۵ شعبه در شهر میاندوآب و بخش مرکزی، ۱۷ شعبه مختص بخش مرحمت‌آباد و ۲۷ شعبه نیز متعلق به بخش باروق است.

۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در آذربایجان‌غربی امروز واجد شرایط رای دادن در انتخابات مجلس هستند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، امروز در حالی برگزار می شود که از این استان ۱۲ نفر راهی مجلس یازدهم می‌شوند؛ از این تعداد، سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.