به گزارش خبرنگار ایرنا، بانوان گنبدکاووس از سنین مختلف از دختران رای اولی تا پیرزنان عصا بدست با شعار تجدید میثاق با رهبری و نظام جمهوری اسلامی و زنده ‌نگه داشتن یاد سردار شهید قاسم سلیمانی که برای دفاع از عزت و شرف ایران اسلامی جان خود را فدا کرد، در پای صندوق‌های اخذ رای در مناطق مختلف سطح شهر حاضر شدند.

این حضور چشمگیر که از ساعات اولیه آغاز رای گیری در شعب اخذ مشاهده می‌شود، نشان از وفاداری و عرق ملی بانوان گنبدی از هر قومیت و مذهب به ایران اسلامی است، بانوانی که همراه با کودکان خردسال خود در محل‌های رای‌گیری حاضر شدند.

بانوانی از قومیت‌های مختلف همچون فارس، ترکمن، سیستانی، بلوچ و ترک که برخی از آنان لباس‌های محلی بر تن داشتند به تنهایی یا همراه با سایر بانوان و اعضای خانواده‌ خود از صبح امروز در شعب اخذ رای مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس حاضر شدند تا به وظیفه شرعی و دینی خود که همان شرکت در انتخابات است عمل کنند؛ این بانوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حمایت از رهبری و نظام و انتخاب بهترین فرد که بتوانند راهگشای مشکلات جامعه باشد را مهمترین هدف خود از این حضور عنوان کردند.

مریم مهربانی یکی از بانوان حاضر در شعب اخذ رای که خود را از قومیت سیستانی معرفی کرد به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات افتخاری بزرگ برای هر ایرانی است و امیدوارم رای‌ من، به دشمنان از جمله آمریکای جنایتکار نشان دهد که ملت ایران هیچ‌گاه دست از حمایت از رهبری و نظام خود بر نمی‌دارد.

یک بانوی دیگر به نام شهربانو فدایی نیز گفت:‌ حضور خوب اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای آن هم در ساعات اولیه روز جمعه که بیشتر افراد علاقه‌مند به استراحت هستند، باعث خوشحالی است.

وی از هر فردی که به عنوان نماینده انتخاب می‌شود خواست تا مردم را ناامید نکرده و برای حل مشکلات جامعه تلاش کند.

فاطمه ریگی و طیبه شهرکی دو دختر جوان سیستانی رای اولی با ابراز خوشحالی برای نخستین حضورشان در پای صندوق اخذ رای نیز، گفتند: امروز چشم دشمنان ایران اسلامی به جوانان است تا ببیند که چقدر پای نظام ایستاده‌اند و ما با حضور خود در انتخابات نشان دادیم که هرگز نخواهیم گذاشت صحنه از حضور جوانان خالی باشد.

ماریه شیرمحمدی و آسیه صابری‌فر از دیگر بانوان گنبدی از قومیت ترکمن حاضر در پای صندوق‌های اخذ رای نیز با ابراز خوشحالی از میزان بالای استقبال از انتخابات این دوره، از سایر شهروندان نیز خواستند با مشارکت حداکثری خود نشان دهند که ملت ایران از هر قومیت و مذهبی همواره حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

شاه‌محمد محمدی نماینده فرماندار در شعبه ۵۹ مسجد امام حسن (ع) گنبدکاووس نیز با قدردانی از مردم به دلیل مشارکت بالایشان در انتخابات این دوره به خبرنگار ایرنا گفت: یک عده از افراد بعد از نماز صبح از مسجد خارج نشدند تا به محض آغاز زمان رای‌گیری، پای صندوق‌ها حاضر شوند و به نامزدهای مورد نظرشان رای دهند.

وی افزود: علاوه بر این افراد، عده زیادی نیز از ساعت ۷:۳۰ دقیقه خارج از مسجد و پشت در به انتظار آغاز زمان رای‌گیری بودند که نشان از استقبال بالای مردم دارد و با توجه به این حجم از جمعیت انتظار می‌رود ساعات بعداز ظهر شاهد صف‌های طولانی در شعب باشیم.

مهدی پسرکلو نماینده فرماندار گنبدکاووس در شعبه ۷۰ مسجد احمدیه نوری‌زاد نیز با اشاره به اینکه هر ساعت به جمعیت افراد شرکت کننده در انتخابات افزوده می‌شود، از مردم خواست تا در فرصت قانونی نسبت به حضور در پای صندوق‌های اخذ رای اقدام کنند تا مانع از شکل گیری صف‌های طولانی در ساعات پایانی روز شوند.

به گفته معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس، ۵۲ نفر برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس داوطلب شده بودند که ۳۳ نفر تایید نهایی شدند که با انصراف ۱۹ نفر، ۱۴ نامزد در عرصه رقابت باقی ماندند که یک نفر از آنان خانم و ۱۳ نفر دیگر آقا هستند.

عبدالقدیر کریمی افزود: در حوزه انتخابیه گنبدکاووس ۱۹۳ شعبه اخذ رای کار جمع آوری آرای مردم در مناطق شهری و روستایی دو بخش مرکزی و بخش مرزی داشلی برون را برعهده دارند.

از حوزه انتخابیه گنبدکاووس با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت یک نماینده برای یازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.