به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره پنجمین مجلس خبرگان رهبری در حرم رضوی برگزار شد.

آستان قدسی حضرت رضا (ع) از صبح امروز شاهد حضور زائران و مجاورانی است که آمده بودند رأی خود را در صندوق‌هایی که در حرم رضوی مستقر شده بود، بیندازند.

برخی از زائران نیز به دلیل طولانی بودن صف رأی‌گیری، با کتاب دعا در صف حضور یافتند و زیارت خود را متفاوت‌تر از همیشه قرائت کردند.

یکی از بانوان رأی‌دهنده در حرم رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص انگیزه‌اش برای حضور در انتخابات، اظهار کرد: برای امنیت مهنمان آمده‌ایم؛ مرجعیت به ما دستور داده‌اند و ما نیز دستور را اجرا می‌کنیم. ما به عشق رهبری آمده‌ایم و هدفمان اسلام و مکتب قرآن است.

زائر ترک‌زبان حرم رضوی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: برای بهبود مملکت و روی کار آمدن افراد صالح آمده‌ام و رأی می‌دهم. حس و حال رأی دادن در حرم رضوی با رأی‌هایی که تاکنون داده‌ام متفاوت بوده است.

در این میان جوانان رای‌اولی نیز حضور داشتند و با شوق و شور، آماده انداختن اولین رأی خود در صندوق‌ها شدند. دختران و پسران جوانی که اولین رأی دادن برایشان طعم دیگری داشت.

یکی از دختران رای‌اولی در گفتگو خبرنگار مهر گفت: مهم‌ترین انگیزه‌ای که من را به اینجا کشاند، حق شرعی بود که بر گردن تمام ما است. آمده‌ام که با اندازه خودم و با یک رأی خودم از نظام و انقلاب حمایت کنم.

وی افزود: ما گوش به فرمان رهبری هستیم و حمایت مردم از انقلاب را نمی‌توان نادیده گرفت.

زائر دیگری نیز انگیزه خود از رأی دادن را رضای خدا، آبادی مملکت و بهبود وضعیت اقتصادی و کور شدن چشم آمریکا و اسرائیل عنوان کرد.

رأی‌دهنده دیگری نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتخابات وظیفه شرعی و تکلیف الهی و تیری به سمت دشمنان ما علی‌الخصوص آمریکا و اسرائیل است.

وی با بیان اینکه این حماسه پرشور بیعت با امام راحل است، ابراز کرد: هر برگه رأی ما تیری بر قلب آمریکا و اسرائیل است.

یکی از حاشیه‌های رأی گیری امروز حرم، زوج‌های دانشجو بود که در صندوق رأی حاضر در حرم رضوی حضور یافته بودند تا در کنار یار و همسفر خود رأی‌ها را به صندوق انداختند.

بیش از ۴۰۰ زوج از دانشگاه‌های مختلف کشور که در قالب هفدهمین کاروان مراسم ازدواج دانشجویی به مشهدمقدس مشرف شده‌اند، عصر امروز همزمان با تشرف به حرم رضوی، در انتخابات شرکت کردند.

همزمان با اذان مغرب و عشا که زمان رأی گیری تا ساعت ۲۰ تمدید شده بود، مردم اذان مغرب را به جماعت اقامه کردند و حضور در صندوق‌های رأی‌گیری را به بعد از نماز موکول کردند.

هم‌اکنون نیز با تمدید زمان رأی‌گیری تا ساعت ۲۲ در خراسان رضوی، مردم در حرم رضوی رأی خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.