به گزارش ایرنا، با آغاز رسمی زمان رأی گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، مردم شهرستان پیشوا به یاد قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ که در آن، جمعی از مردم دشت ورامین کفن‌پوش جان خود را در راه دفاع از حریم ولایت، تقدیم اسلام کردند، بار دیگر کفن برتن کردند تا آمادگی خود را در راه دفاع از نظام به نمایش بگذارند.

مردم پیشوا روز جمعه با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع)، برادر بلافصل امام رضا(ع)، پس از قرائت دعای ندبه، خود را آماده کردند تا با حضور در شعب اخذ رأی، آراء خود را در دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به صندوق‌ها بریزند.

حاجیه خانم جنیدی، مادر سه شهید دفاع مقدس با حضور در شعب اخذ رأی جزو نخستین افرادی بود رأی خود را به صندوق انداخت.

جمعی از شرکت کنندگان در انتخابات، همچون پدران خود کفن برتن کردند تا ثابت کنند گذر زمان از عشق و ارادت آنان به نظام نمی‌کاهد حضورشان در تداوم حرکت شهدا و دفاع از مرز و بوم انقلاب اسلامی، همیشگی است.

یکی از این افراد به خبرنگار ایرنا گفت: ما آمدیم تا به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک بگوئیم و مسئولان نیز باید در مقابل به تعهدات خود در خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کنند.

محمد جعفری افزود: امروز حضور پرشور و با شعور ملت ایران پای صندوق‌های رأی، مشت محکمی بر دهان دشمنان قسم خورده نظام است که تلاش داشتند مردم را از نظام جدا کنند، این پیوند همیشگی و ناگسستنی است و یاوه گویی بدخواهان نمی‌تواند خللی در عزم و اراده ملت به وجود آورد.

دیگر شهروند پیشوایی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امروز آراء مردم ایران اسلامی تیری به قلب دشمنان و بدخواهان نظام است، بی تفاوتی نسبت به شرکت در انتخابات تنها ما را از حقی که نظام در اختیارمان قرار داده محروم می‌کندو یقینا مردم ایران این فرصت طلایی را به سادگی از دست نمی‌دهند.

زهرا رحیمی افزود: امروز زمان امتحان ثابت قدم بودن در دفاع از ارزش‌های اسلامی است، کسی که از این امتحان سربلند بیرون آید، در اصل آینده نظام را تضمین کرده است.

فرماندار پیشوا در حاشیه بازدید از مراحل اخذ رأی حوزه انتخابیه پیشوا به خبرنگار ایرنا گفت: مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه پیشوا بار دیگر ثابت کردند همچون گذشته و با اراده ای پولادین از آرمان های انقلاب حراست می کنند و با حضور خود حماسه ای دیگر در تاریخ سراسر افتخار این دیار خلق می کنند.

حسین عباسی افزود: روند برگزاری انتخابات در شهرستان پیشوا به صورت کاملا قانونی در حال اجراست و تاکنون هیچ موردی از تخلف و یا سوء تدبیر مشاهده و یا گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: ۸۱ شعبه اخذ رای در دو بخش مرکزی و جلیل‌آباد برای جمع آوری آراء مردم در نظر گرفته شده است که از این تعداد، ۷۷ شعبه ثابت و ۴ شعبه سیار است.

فرماندار پیشوا افزود: در بخش مرکزی ۵۵ شعبه ثابت و ۳ شعبه سیار و در بخش جلیل آباد ۲۲ شعبه ثابت و یک شعبه سیار برای جمع آوری آراء مردم در نظر گرفته شده است.

عباسی گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی شامل نمایندگان فرماندار، اعضای شعب، بازرسین و عوامل انتظامی کار برگزاری انتخابات را در شهرستان پیشوا بر عهده دارند.

حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.