آستان قدس رضوی چهارشنبه شب به نقل از حجتالاسلام احمد مروی گزارش داد: از همان ماه های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مسایلی که امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی بر آن اهتمام داشتند، مراجعه به آرای مردم بود.
وی با بیان اینکه سال ۱۳۵۸ اولین انتخابات در طول تاریخ ایران تجربه شد، افزود: امام راحل همواره معتقد بودند در مسایل اساسی، مراجعه به افکار عمومی و مشارکت دادن همه مردم در تصمیمات کلان کشور باید به عنوان یک اصل مدنظر باشد.
وی انتخابات را یکی از حقوق مردم دانست و ادامه داد: مردم به آن میزان رشد و بالندگی رسیده‌اند که از حق خود بهترین استفاده را ببرند و در طول ۴۰ سال گذشته نیز از این حق خود به خوبی استفاده کرده‌اند.
حجت الاسلام مروی به پیام انتخابات پیش رو از منظر دینی اشاره کرد و گفت: حضور پرشور مردم این پیام را به مردم جهان می‌رساند که یک حکومت دینی و اسلامی این ظرفیت و استعداد را دارد که در درون خود مردم سالاری، انتخابات آزاد و مراجعه به افکار عمومی را تقویت کند.
وی افزود: بنیادهای اساسی نظام جمهوری اسلامی بر پایه آرای مردم شکل می‌گیرد و نباید از این مسئله بسیار ارزشمند غافل شد.

وی ادامه داد: دموکراسی غربی ها فقط در حد شعار و حرف است اما حکومت اسلامی دموکراسی واقعی دارد.
تولیت آستان قدس رضوی یکی از مهمترین مولفه های قدرت جمهوری اسلامی را حضور مردم در صحنه های مختلف دانست و گفت: آن چیزی که در این ۴۰ سال نظام را از پیچ و خم های بزرگ به سلامت عبور داده، حضور آگاهانه مردم بوده است بنابراین اگر در انتخابات شرکت کنیم، در حقیقت ایران و نظام را تقویت و دشمنان انقلاب و کشور را ناامید کرده‌ایم.
وی با تاکید بر اینکه به هر میزان حضور مردم پای صندوق های رای پررنگ تر باشد، دشمن از طمع کردن به این کشور و نظام، بیشتر ناامید خواهد شد افزود: مردم نباید تصور کنند که رای آنها در نتیجه کار اثرگذار نیست.

وی ادامه داد: مردم گلایه‌های به حقی دارند اما مهمترین اثر حضور پرشور در انتخابات، تامین امنیت کشور و ناامید شدن دشمن از دست اندازی به کشور است.
حجت‌الاسلام مروی با اشاره به این فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه باید افرادی مانند شهید مدرس به مجلس راه پیدا کنند، گفت: شهید مدرس در عین ساده زیستی، بسیار شجاع بود و از هیچ قدرتی در بیان حق نمی‌ترسید و حق را می‌گفت و از مردم دفاع می‌کرد.  
وی با بیان اینکه شهید مدرس، مجلس را تریبونی برای دفاع از عزت، رفاه و استقلال کشور می‌دانست افزود: فردی لایق نمایندگی مردم انقلابی ایران در مجلس است که مومن، انقلابی، ساده زیست و خداترس باشد و به دور از هرگونه بخشی نگری و منفعت طلبی، در تصمیم گیری ها، منافع مردم و رضایت خداوند متعال را مدنظر داشته باشد.

چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت واجد شرایط رای دادن در خراسان رضوی روز جمعه دوم اسفند آرای خود را با حضور در چهار هزار و ۲۳ شعبه رای‌گیری، به صندوق‌های انتخابات مجلس یازدهم خواهند ریخت.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.
حوزه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.