این دانشجویان متعهد به همین منظور در کنار بوستان ملت و حاشیه بلوار امامت شهر مشهد غرفه‌ و بساطی جذاب برپا کرده‌اند که با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و شعار "من ایرانی هستم و چو ایران نباشد تن من مباد" تزیین شده است.

شهروندان مشهدی از طیفهای مختلف در این مکان گردآمده و ضمن پذیرایی با چای گرم لذت‌بخش در هوای سرد زمستانی، پیرامون انتخابات پرسشها و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کنند تا پاسخهای روشنگر و انگیزه‌بخش را از دانشجویان آگاه بشنوند.

این اقدام ابتکاری و جالب توجه سبب شد تا خبرنگار ایرنا با جوانان دانشجوی مبتکر و مجری این ایده نو و همچنین شهروندانی که در همین مکان حضور داشتند ساعتی را به گفتگو بنشیند. 
مسوول غرفه می‌گوید: افزایش سطح دانش سیاسی مردم به منظور مشارکت آگاهانه در انتخابات و فراهم کردن فضایی برای شنیدن دغدغه‌های شهروندان پیرامون این رویداد مهم سیاسی از اهداف برپایی غرفه است.
سیدمهدی وزیری افزود: این غرفه در اقدامی خودجوش به همت دانشجویانی از دانشگاههای مختلف مشهد برپا شده تا شهروندان از همه گروهها و طبقات اجتماعی با حضور در فضایی صمیمی در مورد انتخابات و انتخاب اصلح گفتگو نموده و از نطرات یکدیگر مطلع شوند. 
وی ادامه داد: همچنین جمعی از استادان برجسته دانشگاه و حوزه با حضور در این غرفه و نشستن پای صحبتهای شهروندان به پرسشها و ابهامات آنها پاسخ می‌دهند. 
به اعتقاد این دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد: جامعه نیازمند گفتگو است زیرا مردم حرفهای زیادی برای گفتن داشته پس نیاز دارند تا سخنانشان به درستی و تعاملی در فضایی مناسب، محترمانه و آرام شنیده شود.

وی گفت: مردم در خصوص امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پرسشهایی دارند که باید پاسخ آنها را از سوی اهل فن و خبرگان علوم اجتماعی دریافت کنند بنابراین در قالب برپایی همین غرفه سعی شده از حضور نخبگان دانشگاه و حوزه برای شنیدن سخنان مردم در امور مختلف به ویژه انتخابات و پاسخگویی به پرسشهای آنها بهره‌گیری شود. 
این دانشجوی علوم سیاسی همچنین استقبال شهروندان مشهدی را از برپایی این غرفه بسیار خوب توصیف و بیان کرد: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در نشستهای گفتگویی این مکان حضور یافته و با علاقه آن را پیگیری کرده و مشارکت دارند. 
 

ما آگاهانه می‌آییم
یکی از شهروندانی که جذب این غرفه و حضور در آن شده بود نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مشارکت آگاهانه در انتخابات وظیفه شرعی و ملی همه شهروندان ایرانی است لذا همگان در انتخابات شرکت کرده و روز دوم اسفند پای صندوق‌ رای حضور خواهند یافت اما در مورد این رویداد مهم سیاسی دغدغه و پرسش هم داریم. 
م. افخمی افزود: باید از ورود افراد ناکارآمد به مجلس جلوگیری شود. اگر در انتخاب خود دقت و درایت لازم را داشته‌ باشیم پای افرادی به مجلس باز نمی‌شود که نه تنها در جهت منافع نظام و دولت حرکت نمی‌کنند بلکه منجر به ایجاد روزنه‌های فساد نیز می‌شوند.
وی ادامه داد: جوانگرایی را نیز باید مد نظر داشت اما نباید از تجربه در کنار جوانگرایی غافل شد.
دیگر شهروند مشهدی نیز که در محفل ساده اما پرشور دانشجویان همشهری‌اش حضور داشت گفت: نظرهای مختلفی در خصوص شاخصهای انتخاب اصلح مطرح می‌شود. 

حسین جواهرفر افزود: برخی می‌گویند گروههایی که با لیست وارد عرصه انتخابات می‌شوند مناسبتر هستند، برخی هم معتقدند باید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس بطور فردی بررسی شود تا به انتخاب صحیح رسید. 
وی ادامه داد: در کشورهایی که به صفت پیشرفته به آنها داده شده احزاب رشد کرده و مردم با اعتماد به همین نهادهای سیاسی در انتخابات شرکت می‌کنند اما در کشور ما حزبهای سیاسی  فقط در برهه انتخابات وارد میدان می‌شوند و پیش و پس از انتخابات فعالیت شاخص و موثری در جهت ارتقا سطح سواد و دانش سیاسی اجتماعی مردم ندارند. 
او گفت: باید رسالت اصلی انقلاب اسلامی بطور استدلالی و اقناعی برای مردم به ویژه قشر جوان کشورمان تشریح شود تا در انتخاب خود به منظور تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی مولفه‌های انقلاب را مدنظر قرار داشته‌ باشند. 
شهروندی دیگر هم به خبرنگار ایرنا گفت: هدفم شرکت در انتخابات است اما هنوز به انتخاب اصلح نرسیده‌ام.
وی که اسمش را ذکر نکرد افزود: برخی افراد در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد فضای رقابت شده‌اند که طی دوره‌های پیشین در مجلس فقط چوب لای چرخ دولت گذاشته‌اند لذا مردم دیگر اعتمادی به آنها ندارند.
او گفت: مردم نیاز دارند شخصیت، منش، سابقه و عملکرد نامزدهای انتخابات مجلس را بیشتر بشناسند تا قادر شوند به انتخاب درست برسند. مردم باید حواسشان جمع باشد تا مجلس به دست افراد ناکارآمد نیافتد.

آوازه برپایی و جذابیت غرفه برپاشده از سوی گروهی از دانشجویان دانشگاههای مشهد تا حدی در این شهر بلند شده که توجه مسوولان را نیز به خود جلب کرده است. 

بر همین اساس قرار است استاندار خراسان رضوی نیز به زودی در این غرفه حضور یافته و از نزدیک با ابتکار نو و جذاب داشجویان مشهدی آشنا شود.
هم‌اینک ۶۷۴ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تصاحب ۱۸ کرسی نمایندگی جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در خانه ملت، در حال تبلیغات و رقابت هستند. 
از این میان ۳۰۰ نامزد در حوزه انتخابیه مشهد و کلات که بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی است، فعالیت تبلیغاتی دارند.
بر این اساس برای تصاحب هر کرسی نمایندگی مردم خراسان رضوی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۷ نامزد و در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۶۰ نامزد در حال رقابت هستند.
چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت واجد شرایط رای دادن در خراسان رضوی روز جمعه آتی آرا خود را با حضور در چهار هزار و ۲۳ شعبه رای‌گیری، به صندوقهای انتخابات مجلس یازدهم خواهند سپرد.
همچنین برای دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری حوزه انتخابیه مشهد و کلات که واجد شرایط رای داده هستند، هزار و ۵۰۷ شعبه رای‌گیری برپا می‌شود.
ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی ۷۵ هزار نفر را به عنوان عوامل اجرایی این انتخابات در سطح استان بسیج کرده و بکار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.