آرش اسدپور دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در دوره فعلی انتخابات تاکنون تخلفات کمتری به نسبت دوره های قبل مشاهده شده،افزود: ۱۲۲ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان شیراز احراز صلاحیت شدند و در حال حاضر نامزد انتخابات هستند.

وی بیان کرد: از این تعداد تاکنون ۱۲ نفر از آنها که حدود ۱۰ درصد داوطلبین را شامل می شود در نصب آثار تبلیغاتی رعایت قوانین را نکرده اند که تذکرات لازم به آنها از طریق پیامک ارسال شده است و روند رسیدگی به این تخلفات تبلیغاتی در حال طی مراحل قانونی است.  

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات شهرستان شیراز بیان کرد: هر یک از کاندیداهای انتخابات برابر قانون می توانند در مراکز بخش ها،شهرها و شهرستان ها نسبت به دایر کردن ستاد انتخاباتی اقدام کنند و داوطلبین در کلانشهر شیراز نیز می توانند در هر منطقه شهرداری شیراز یک ستاد زنانه و مردانه دایر کنند.

وی ادامه داد: تخلفات انتخاباتی در شیراز در حال حاضر به نسبت روز شروع تبلیغات انتخاباتی این دوره نیز بسیار کمتر شده است.

وی اظهار داشت: کمیته تخلفات و رسیدگی به شکایات در ستاد انتخابات شهرستان شیراز تشکیل شده که این کمیته متشکل از نمایندگان نیروی انتظامی،معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و فرمانداری است.

اسدپور ادامه داد: بنا به تشخیص کمیته تخلفات انتخابات شیراز ۱۰ اکیپ متشکل از نمایندگان دستگاه های اعضای کمیته تخلفات و رسیدگی به شکایات انتخاباتی ایجاد شده است که بصورت شبانه روزی و منظم در سطح شیراز گشت‌زنی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مصادیق تخلفات انتخاباتی مشخص است،گفت: بعضی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز اقدام به نصب بنرهایی بزرگتر از ابعاد تایید شده در قانون انتخابات در محل هایی به جز در ستاد انتخابات خود کرده‎ و یا اینکه بنرهای تبلیغاتی خود را در محل هایی از جمله تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب کرده اند که با مشاهده این موارد توسط اکیپ های کمیته تخلفات انتخاباتی ،سریعا اخطارهای لازم بصورت پیامکی و یا تلفنی به کاندیداها داده شده تا نسبت به جمع آوری این بنرها اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در صورتی که ستاد انتخاباتی کاندیداهایی که اقدام به نصب بنرهای بزرگتر از ابعاد تایید شده کرده اند و یا این بنرها را بر روی علایم راهنمایی و رانندگی نصب کرده اند نسبت به جمع آوری آن اقدام نکنند اکیپ های تشکیل شده کار جمع آوری را انجام خواهند داد.

اسدپور با بیان اینکه تمام تخلفات انتخاباتی داوطلبین انتخابات در شیراز مستندسازی شده است،گفت: در ماده ۶۱ اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی صراحتا آمده است که پوسترهای تبلیغاتی که روی علایم راهنمایی و رانندگی، تابلوهای بیمارستان و مدارس، خودروهای دولتی، اتوبوس های شهری، صندوق ها و باجه های پستی، تلفن عمومی و اماکن خصوصی بدون اجازه از مالک نصب شود تخلف است.

وی ادامه داد: استفاده از هرگونه اثر تبلیغاتی اعم از کاغذی، پارچه ای و فلزی با ابعاد بیش از ۵۰ در ۷۰ سانتی متر به جز درب ستاد انتخاباتی تخلف است و تمام این موارد نیز باید بصورت پیامکی به کاندیداها ارسال شود و قوانین تبلیغات انتخابات نیز در شیراز به داوطلبین در زمان ثبت نام ابلاغ شده است.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات شهرستان شیراز بیان کرد:‌برای کاندیداهای مجلس خبرگان محدودیت ابعادی در خصوص پوسترهای انتخاباتی وجود ندارد.

استان فارس با ۳۶ شهرستان، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم شیراز  چهار کرسی نمایندگی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه ۹۸ برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.