استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد در این مراسم گفت: ملبس شدن به لباس روحانیت به معنی تعهد و امضای عهدنامه برای تداوم رسالت و ادای سهم خویش در ترویج دین است.

حجت الاسلام مهدی زمانی با بیان اینکه طلبه باید کامل و جامع باشد تا در مسیر هدایت الهی گام بردارد افزود: در این مسیر آینده نگری و عالم به زمان بودن مهم است و به اخلاق نیز باید توجه شود که موجب جذب مردم می‌گردد.

وی ادامه داد: باید سعه صدر داشت و با همه اقشار جامعه مرتبط بود. ویژگی رسول خدا (ص) این بود که با تواضع خویش، به جذب مردم می‌پرداخت.

وی گفت: طلبه باید همواره در صف مقدم باشد و با استکبار و ظالمان مبارزه کند. این امر، از سیره علمای شیعه است که در طول تاریخ با مستکبران مقابله کرده و ظلم را برنتافتند. حجت‌الاسلام زمانی افزود: بی‌تفاوت بودن به ظلم و استکبار موجب می‌شود حوزویان نتوانند رسالت انبیا را ادامه دهند. 

وی بر همسانی گفتار و رفتار طلاب تاکید کرد و ادامه داد: باید عمل ما، پیشاپیش سخن ما باشد و بین قول و فعل ما هماهنگی باشد. مردمی بودن نیز عامل دیگر در موفقیت انجام رسالت روحانیت است که در این راستا باید درد مردم را درک کرد تا آنان بدانند روحانیت در کنارشان است.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.