حجت الاسلام محمد محمدیان روز پنجشنبه در نشست مدیران مدارس علمیه خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مشهد افزود: تمام تلاش حوزه و روحانیت این است که به شکل عملی نشان دهد، خدا بالاتر از هر چیز است. تربیت طلبه هم در این است که در محیط علمی ثابت کند سخن خدا برترین است.

وی ادامه داد: برای جهانی شدن دین خدا طبق آیه سوره فتح باید در برابر کافران بسیار محکم و سخت بایستیم و با یکدیگر مهربان بوده و در حال رکوع و سجود، طلب فضل و رحمت خدا و خشنودی او باشیم.

وی گفت: مدیریت حوزه علمیه، پست و مقام نیست بلکه رسالت الهی و از سنخ ورثه الانبیاست و باید قدر آن را دانست. این کار در دفتر امام زمان (عج) حساب و کتاب دارد.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه مدیر حوزه نباید فقط امور آموزش و پژوهش را تنظیم کند افزود: مسائل تهذیب و تربیتی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: مشکلات، کمبود و سختی وجود دارد اما سختی‌ها و مشکلات، بستر کار تربیتی است. هر تربیت و رشد در سختی، مشکلات و بحران‌ها ایجاده شده است. برای مومن بن‌بست وجود ندارد.

نشست مدیران حوزه‌های علیمه استان‌های خراسان که دیروز با حضور ۱۷۰ زن و مرد  در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد آغاز شد امروز پایان یافت.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و ۴۰ هزار طلبه در ۱۶۹ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

هم اکنون افزون بر ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.