سردار اسماعیل سازور پنجشنبه شب در نشست گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی در مشهد افزود: خدمات این شهید سرافراز در مدت دست کم ۲۲ سال فرماندهی سپاه قدس چشمگیر و نقش او در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن، افغانستان و پیش از آن بوسنی و هرزگوین تعیین‌کننده بود.
وی با بیان اینکه حرکت مردم بعد از شهادت او نشانگر کارهای عظیمی بود که سردار سلیمانی انجام داده بود افزود: این شهید گرانقدر مظهر جبهه مقاومت، پیشانی کار، گل سرسبد و سیدالشهدای جبهه مقاومت است.
او اظهار داشت: شهید سلیمانی در زمانی که ۷۰ درصد خاک سوریه در اختیار داعش و مخالفان دولت این کشور بود لشکر بین المللی اسلامی را ایجاد کرد و در سخت‌ترین شرایط میدان‌دار بود و خود را سرباز ولایت می دانست.
سردار سازور بر با بیان اینکه حزب الله لبنان امروز بازوی توانمند و قدرتمند انقلاب و جبهه مقاومت در بالای سر اسرائیل است افزود: شهید سلیمانی نقش مهمی در تشکیل و حمایت از این نیروی مقاومت داشت و حزب الله لبنان خط قرمز سردار شمرده می‌شد.
وی اظهار داشت: اگر رشادت های شهید سلیمانی و مدافعان حرم در سوریه نبود و فتنه دشمنان در نطفه خفه نمی شد امروز ما با بحران جدی رو به رو می شدیم.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه گفت:با دیپلماسی غیر آشکاری که سردار سلیمانی داشت روسیه را هم وارد ماجرای سوریه کرد همچنین او در خنثی کردن نقشه دشمن برای جدایی کردستان عراق هم نقشی مهم ایفا کرد. 
سردار سازور افزود: بعد از شهادت شهید سلیمانی هم حرکت بی نظیری که در شهرهای مختلف در تشییع پیکر این شهید انجام شد تاییدی بر عملکرد سردار و بر حضور منطقه‌ای رزمندگان ما بود.
وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز قدرت بزرگی در منطقه است و نقش تعیین کننده دارد که همه اینها به خاطر شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی است.

او تاکید کرد: خون شهید سلیمانی چه بسا از حیات او کارها را بیشتر جلو می‌برد و بیداری، انسجام و همدلی بین ملت‌ها ایجاد می‌کند و شهید سلیمانی متعلق به جبهه مقاومت و یک سردار بین المللی است. او همیشه آماده شهادت بود و هر روز غسل شهادت می کرد و به آرزوی خود رسید. 

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه امسال سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

نشست گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی در حسینیه هنر مشهد برگزار شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.