سید امیر مرتضوی روز پنج شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان گناباد افزود: مسوولان دستگاه قضایی و سایر متولیان ذیربط باید با رصد دقیق، تحرکات انتخاباتی افرادی که به صورت عمد اقدام به تخریب و سیاه نمایی می کنند را شناسایی و با آنان برخورد قانونی کنند.

وی ادامه داد: باید با افزایش سطح رضایت مندی عمومی و رفع برخی نارضایتی ها و مشکلات اجتماعی بستر حضور پر شور مردم در انتخابات را افزایش داد و  از همه ظرفیتهای موجود برای تبیین اهمیت مشارکت مردم  در انتخابات استفاده کرد.

معاون رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: امکانات، جانمایی و ظرفیتهای تبلیغات انتخاباتی باید به صورت عادلانه در اختیار همه نامزدها قرار بگیرد و ممکن است که نامزدی توانایی تبلیغ در بیلبوردهای شهری را داشته باشد و نامزد دیگر قادر به انجام آن نباشد و باید همه به صورت مساوات از این امکانات برخوردار شوند تا شائبه ای برای شهرداریها ایجاد نشود.

مرتضوی افزود: ائمه جمعه و جماعات و مدیران حوزه های علمیه باید از هر گونه اقداماتی که شائبه تبلیغ به نفع نامزدهای انتخاباتی داشته باشد خودداری کنند و از امضای هر گونه طوماری برای تایید نامزد انتخاباتی یا از حضور در برنامه دورهمی این افراد خودداری کنند.

وی ادامه داد: برخی افراد و هواداران نامزدهای انتخابات از طرح مسائل و مشکلات مردم به عنوان پوششی برای جلسات و محافل انتخاباتی خود سوء استفاده می کنند و در برخی موارد جلساتی با موضوع طرح تنگناهای و نیازهای جامعه تشکیل شده بود ولی ماهیت اصلی آنها مسایل انتخاباتی بود.

معاون رییس کل دادگستری خراسان رضوی  ضمن تاکید بر لزوم تشکیل کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در همه ادارات، سازمانها و نهادها گفت: پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تنها وظیفه دستگاه قضایی و یا مسوولان و دست اندرکاران ذیربط نیست بلکه همه مسوولان دستگاههای اجرایی باید به نوبه خود در آن سهیم باشند و با احساس مسوولیت در این زمینه در کاهش تخلفات احتمالی در بخشهای تابعه خود بکوشند.

مرتضوی افزود: همچنین نباید تنها تعداد محدودی دستگاه اجرایی تامین کننده تجهیزات، نیرو و امکانات برگزاری انتخابات باشند که در انجام وظایف اصلی خود با مشکل مواجه شوند بلکه  همه دستگاههای اجرایی باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: هر گونه تبلیغات انتخاباتی باید در موعد مقرر آن تنها در مکانهایی که شهرداری ایجاد کرده، انجام و به هیچ عنوان نباید از هایپرمارکت ها و واحدهای صنفی بدین منظور استفاده کرد.

معاون رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: فرماندهی انتظامی در شهرستانهای استان با نظارت دادستانها باید با برقراری گشتهایی در روز اخذ رای در اطراف ستادهای انتخابات با افرادی که در قالب راهنمایی، نامزدهای انتخاباتی را به مردم معرفی می کنند برخورد کنند و در صورت کمبود نیروی انسانی از ظرفیت بسیج بهره بگیرند.

رییس دادگستری گناباد هم از تشکیل سه پرونده قضایی تبلیغات زود هنگام انتخاباتی رسانه ها در این شهرستان خبر داد و گفت: برای این موارد اعلام جرم و کیفر خواست تنظیم شده و تاکنون گزارش از تخلفات انتخابات برای مسوولان دستگاههای اجرایی اعلام نشده است.

علیرضا محولاتی افزود: پنج جلسه مرتبط با انتخابات و بررسی مسایل و تخلفات انتخاباتی با ۳۵ مصوبه طی چندماه منتهی به انتخابات در دستگاه قضایی گناباد تشکیل شد و جلسات توجیهی با نامزدهای انتخابات و رسانه ها و مدیران کانالهای تلگرامی نیز  تشکیل و بایدها و نبایدهای انتخاباتی برای آنان تبیین شد.

وی ادامه داد: جلسات سخنرانی نامزدهای انتخابات باید در موعد مقرر تبلیغات در مسجد جامع و مصلای گناباد بر اساس قرعه کشی و با حضور نمایندگانی از نامزدها برگزار شود. 

حمید رضا بنی اسدی دادستان عمومی و انقلاب گناباد هم با اشاره به افزایش قیمت زمین و مسکن در این شهرستان به نسبت شهرهای مجاور مهمترین علت آن را کمبود زمین و وجود دلال بازی ها در معاملات این بخش ذکر کرد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.