تولیت آستان حضرت معصومه (س) قم در این همایش گفت: علما و روحانیون برای تبلیغ دین مرارت‌های بسیار تحمل کرده و جان خود را فدا نموده‌اند که اگر اینها نبودند امروز از اسلام و دیانت و فرهنگ مترقی اسلامی اثری نبود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی افزود: طبق روایات نقش علمای دین همانند علمای امت بنی اسراییل و بلکه افضل تر از آنهاست.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نیز در منشور روحانیت فرمود اگر علما، فقها و مفسرین نبودند معلوم نبود چه چیزی به نام دین و مذهب به خورد جامعه داده می‌شد.

وی گفت: در طول تاریخ حاکمیت اسلامی و دینی حکومتی وجود نداشته که مانند نظام اسلامی ایران برآمده از خون صدها هزار شهید شیعه و سنی باشد و در راس آن یک فقیه و اسلام شناس عادل، شجاع و متعهد قرار گیرد که دغدغه او پیشرفت و وحدت مسلمانان و آزادی مسلمانان از زیر ستم استکبار جهانی است.

آیت‌الله سعیدی افزود: امروز اسلام با استقرار جمهوری اسلامی مسوولیت سنگین‌تر و مضاعف‌تری بر عهده علمای شیعه و سنی قرار داده است. علمای شیعه و اهل سنت متعهدند و این مسوولیت را بر عهده خود قرار داده‌اند که به دین خدا خدمت نموده و زمینه رشد، بالندگی و هدایت جامعه را فراهم کنند.

وی بر اهمیت مسجد در اسلام و نظام اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: در صدر اسلام هم مسجد محور کارها بود. انقلاب اسلامی نیز با کانون و محور مسجد و مدرسه علیمه شکل گرفت و مساجد کانون انقلاب و مبارزه با رژیم طاغوت و اعزام رزمندگان به جبهه بود. امروز هم محوریت مسجد در امور مختلف مهم است و باید حفظ شود که در این راه ائمه جماعات مساجد نقش مهمی بر عهده دارند.

وی گفت: وجود ۱۵ میلیون پرونده کیفری، تعداد بسیار طلاق و ۱۸۰ هزار زندانی در جامعه قابل قبول نیست. اگر هزینه هر زندانی روزانه یک میلیون ریال باشد هزینه بسیاری را طلب می‌کند که این مبلغ می‌تواند صرف ایجاد اشتغال شود لذا علما و مساجد باید رسالت خود را در این زمینه به خوبی انجام دهند. 

تولیت آستان حضرت معصومه (س) افزود: دشمنان با اسلام ناب و واقعی در ستیز هستند زیرا اسلام ناب با ظلم، فساد و ستم کنار نمی‌آید.

بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ۶۷ پهنه حاشیه شهر مشهد ساکن هستند که ۳۰۰ هزار نفر از این تعداد را مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.