حسن جعفری روز چهارشنبه در "آیین ابلاغ رسمی ارتقای بخش کوهسرخ به شهرستان" تاکید کرد: مسوولان موظف به بررسی و رفع مشکلات مردم هستند.

وی ادامه داد: در الگوی مثلث توسعه اقتصادی استان هم نقش اصلی با مردم است مثلا اگر کل بودجه استان تخصیص یابد  ۱۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود که اگر بر جمعیت استان تقسیم کنیم رقم بسیار ناچیزی به کوهسرخ تعلق خواهد گرفت و با این رقم نمی‎شود عقب ماندگی‎ها را جبران کرد لذا مردم امروز همانند دوران جنگ نقش بسیار جدی و اساسی دارند و می توانند در جنگ اقتصادی به دولت و نظام کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی همچنین به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن با تمام توان، نیرو و ابزار خود تلاش می‎کند تا جلوی حضور مردم ایران را در انتخابات بگیرد لذا انتظار داریم مردم با حضور پررنگ خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن و صندوق‎های رای پاسخی قوی و محکم به دشمنان بدهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: پرونده ارتقای این بخش از سال ۹۶ در دستور کار جدی هیات دولت بوده است و با تصویب هیات وزیران این ارتقا صورت گرفت و دیگر بخش کوهسرخ به صورت رسمی به عنوان شهرستان کوهسرخ اعلام می‏ شود.

وی با تبریک ارتقای بخش کوهسرخ به شهرستان ادامه داد: به رغم اینکه این ارتقا در دراز مدت منافع خوبی را در پی خواهد داشت اما در کوتاه مدت انتظارات دولت و استانداری را هم از مردم افزایش می‎دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در خصوص زمان معرفی فرماندار شهرستان کوهسرخ هم گفت: ابتدا باید ساختار اداری شهرستان تصویب شود اما قول می‎دهیم سال آینده ردیف بودجه خاصی را برای شهرستان کوهسرخ ایجاد کنیم و در کوتاهترین زمان هم فرماندار شهرستان را معرفی خواهیم کرد و البته حضور خیرین شهرستانی نیز در همه حوزه‎ها  می‌‏تواند کمک کار باشد.

جعفری از مردم خواست با صبوری منتظر باشند تا ابتدا ساختار اداری شهرستان کوهسرخ تعریف شود.

نماینده مردم شهرستان کاشمر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: آنچه تاکنون مرا آزار می ‏داد مظلومیت مردم کوهسرخ بود که متاسفانه مدافعی نداشتند و کسی نبود از این مردم دفاع کند. 

بهروز بنیادی افزود: بسیاری از عقب ماندگی‎های منطقه کوهسرخ به خاطر نبود کسانی است که از حقوقشان دفاع کنند  اگر چه کوهسرخ، بزرگان و تحصیلکردگان بسیاری دارد اما کنار هم قرار نمی ‏گیرند تا اجتماعشان دستمایه برخی از کارها ‏شود.

وی اضافه کرد: بعد از انتخابات روند تعیین فرماندار کوهسرخ سرعت خواهد گرفت اما اگر قبل از سال جدید انجام نمی شد در بودجه استانی سهم ما کاهش پیدا می کرد.

شهرستان کوهسرخ به مرکزیت شهر ریوش در ۲۳۱ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.