علی رسولیان دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشستی که امروز با حضور "عباس معمارنژاد" معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور بانکی و بیمه، مدیران عامل بانک‌های کشور و تعدادی از مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی در تهران برگزار شد افزود: این نشست نخستین اقدام پس از تشکیل کمیته تامین مالی استان در سطح ملی بود.

وی ادامه داد: نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در ستاد استانی، علیرضا رزم حسینی استاندار این استان و جمعی از مدیران استانی عضو این ستاد هفتم بهمن ماه در دفتر وزیر اقتصاد برگزار و طی آن مقرر شد کمیته‌ای در سطح ملی و به ریاست معاون امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مدیران بانک‌ها تشکیل و در باره نحوه تامین مالی این پروژه‌ها تصمیم گیری شود.

وی گفت: تامین مالی برخی پروژه‌های مهم خراسان رضوی در حوزه اختیارات این استان نبود لذا کمیته یاد شده برای تامین مالی این پروژه‌ها در تهران تشکیل شد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در نشست امروز که معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیران عامل بانک‌های تجارت، کشاورزی، مسکن، توسعه ملی، صنعت و معدن و اعضای هیات مدیره برخی بانک‌های دیگر حضور داشتند، سه موضوع شامل افزایش اختیارات بانک‌های خراسان رضوی، پرداخت سرمایه ثابت برای طرح‌های سرمایه‌گذاری استان و تامین مالی ۱۶ پروژه از ۲۰۰ پروژه مهم این استان مطرح شد.

وی ادامه داد: در این نشست مقرر شد اختیارات مدیران بانک‌های ملی، صنعت و معدن، مسکن، کشاورزی و توسعه ملی استان خراسان رضوی در خصوص پرداخت "سرمایه در گردش" و "سرمایه ثابت" برای طرح‌های اقتصادی افزایش یابد.

وی گفت: همچنین مقرر شد به میزان اختیاراتی که به مدیران بانک‌های استان داده می‌شود، "سرمایه ثابت" لازم در اختیار طرح‌های اقتصادی قرار گیرد.

رسولیان افزود: از آنجا که مدیران بانک‌های ملت و سپه در نشست امروز حضور نداشتند، مقرر شد معاون وزیر اقتصاد این موضوع را در نشست بعدی با آنان مورد بررسی قرار داده و تعیین تکلیف نماید.

وی ادامه داد: ۱۶ پروژه بزرگی که تامین مالی آنها در نشست امروز به تصویب رسید در حوزه‌های کشاورزی، داروسازی، گلخانه‌های بزرگ، تصفیه خانه، صنایع سرامیکی، معدن، گردشگری، هتل، زنجیره گوشت، صنایع سلولزی، صنایع نساجی و تولید شیشه هستند.

وی گفت: این پروژه‌ها از جمله مواردی به شمار می‌روند که تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی برای آنها منعقد شده است.

رسولیان افزود: برخی از این پروژه‌ها در شرف افتتاح هستند که در صورت تامین مالی به بهره‌برداری خواهند رسید، برخی دیگر از این پروژه‌ها در صورت دریافت سرمایه‌ در گردش به افتتاح می‌رسند، یک پروژه نیز مربوط به شرکت ایران خودرو خراسان رضوی است که تامین مالی می‌شود.

وی ادامه داد: این نشست‌ها برای تامین مالی پروژه‌های مهم خراسان رضوی هر ۲ هفته یکبار برگزار خواهد شد. 

وی گفت: نشست بعدی در این زمینه همزمان با برگزاری نخستین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی در خراسان رضوی با حضور مدیران بانک‌های عامل کشور ۱۵ تا ۱۸ اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.