استانداری خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از علی اکبر لبافی گزارش داد: پس از گذشت یک سال از آغاز طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در این استان تعداد معین‌های اقتصاد مقاومتی به ۱۶۳ معین رسیده که ۹۸ درصد آنها را بخش خصوصی،  موسسات عمومی و غیردولتی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: فعالیت‌های اقتصادی در حوزه حساب‌ سپرده‌های توسعه روستایی ۱۶۶ حساب توسط ۱۷ معین اقتصاد مقاومتی با هشت هزار و ۸۰۷  عضو در سامانه یاد شده ثبت شده که از این تعداد ۸۶ حساب سپرده روستایی توسط نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان بررسی و تایید شده است.

وی ادامه داد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از سامانه در بهمن ماه جاری درگز، رشتخوار، سبزوار، بینالود، تربت‌حیدریه، بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر شهرستان‌های پیشرو در زمینه فعالیت معین‌های اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی بوده‌اند.

لبافی گفت: حجم کل سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی  هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و با بهره‌برداری کامل طرح‌ها، پنج هزار و ۹۶۱ فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود که تاکنون اسامی ۴۰۰ نفر از شاغلان ثبت شده است.

خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربع معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۲ هزار و ۵۴۰ روستاست.
این استان همچنین با ۸.۱ درصد جمعیت کشور ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جمعیت در قالب ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۹۱۶ خانوار دارد که یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از این تعداد در روستاهای استان سکونت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.