حسین گیلاسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمکها توسط ۲۶۶ مرکز نیکوکاری زیرپوشش کمیته امداد خراسان رضوی و نیز اداره های این نهاد در سطح شهرستانها جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۲ میلیارد ریال از این میزان کمکهای نقدی و بقیه کمکها غیرنقدی است که به مناطق سیل‌زده به مرور ارسال شده و می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: تا کنون کمکهای مردم این استان در قالب ۲۱ محموله به مناطق و مردم سیل‌زده رسیده است.

گیلاسی افزود: کمکهای مردمی در قالب تامین نیازهای اولیه از جمله مواد خوراکی، کالاهای بهداشتی و اقلام امدادی و پوشاک به دست مردم سیل‌زده رسید.

وی ادامه داد: تمامی کمکهای نقدی نیز برای تامین و تعمیر مسکن مردم سیل‌زده هزینه خواهد شد و در این زمینه به دنبال برنامه‌ریزی موثر هستیم.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: از مردم خیر و نیکوکار تقاضا داریم تا در صورت امکان در زمینه کمکهای نقدی این نهاد را بیشتر یاری دهند چرا که این دست کمکها به دلیل هزینه‌کرد در حوزه مسکن اهمیت زیادی دارند.

باران سیل‌آسا که از ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرقی ایران آغاز شد سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

جمع‌آوری کمک‌های مردم نیکوکار خراسان رضوی که از حدود دو هفته پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.