محمد رسول شیخی زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نهاد در کنار ارائه خدمات به نیازمندان در صورت ایجاد حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله از طریق جمع‌آوری کمک‌های مردمی به یاری حادثه‌دیدگان می‌شتابد.

وی افزود: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان نیز کمیته‌ امداد کردستان نسبت به جمع‌آوری کمک‌های خیرین و نیکوکاران و ارسال آن به این مناطق اقدام و تاکنون یک میلیارد و ۶۰ میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی را جمع‌آوری کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: ۵۲۰ میلیون ریال از این میزان کمک جمع‌آوری شده نقدی و ۵۴۰ میلیون ریال آن نیز غیرنقدی و در قالب کالا بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۱ میلیون ریال از کمک‌های جمع‌آوری شده از طریق مشارکت کارکنان کمیته امداد استان جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: کمک‌های غیر نقدی بیشتر در قالب پوشاک، مواد خوراکی، اقلام بهداشتی و وسایل گرمایشی بوده است.
شیخی‌زاده گفت: تمام دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه و ۳۷ مرکز نیکوکاری این نهاد در استان آماده دریافت کمک‌های مردمی است، گفت: افراد خیر و نیکوکار استان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۰۸۷*۸۸۷۷* و شماره تماس ۰۸۷۳۳۲۴۴۶۶۰ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۷۷۴۳ کمک‌های نقدی خود را به هموطنان سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان اهدا کنند.

بارندگی های روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه جاری در سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و وارد آمدن خسارت زیادی به واحدهای مسکونی، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بویژه چابهار، کنارک و نیکشهر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.