محمدرسول شیخی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، ۱۶۴ واحد توسط کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان و برای مددجویان شهری و روستایی خریداری و احداث شده است.

وی با بیان اینکه همچنین از مجموع این واحدها ۴۰۰ مورد روستایی بوده که با مشارکت سپاه احداث شده است، اضافه کرد: علاوه بر این واحدها، ۴۲۰ واحد مسکونی نیز با کمک این نهاد برای مددجویان تعمیر و بازسازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با اشاره به اینکه با کمک این نهاد سالیانه تعداد زیادی از مددجویان، صاحب مسکن و سرپناه می‌شوند، افزود: براین اساس به خانواده‌های تحت حمایت شهری سه نفره به بالا برای ساخت و یا خرید مسکن ۳۰۰ میلیون ریال بلاعوض و ۳۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات قرض الحسنه از سوی این نهاد پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: برای مددجویان شهری ۲ نفره نیز ۱۰۰ میلیون ریال بلاعوض و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود ضمن اینکه مدجویان روستایی نیز می‌توانند ۲۰۰ میلیون ریال بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال وام دریافت کنند.

شیخی‌زاده با بیان اینکه برای هزینه تعمیرات مسکن مددجویان نیز ۳۵ میلیون ریال بلاعوض کمک می‌شود، گفت: همچنین مددجویان ساکن روستا برای ساخت منزل مسکونی می‌توانند با معرفی این نهاد از ۲۵۰ میلیون ریال بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بنیاد مسکن بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: برای منازل مسکونی تخریب شده بر اثر سیل نیز ۱۵۰ میلیون ریال بلاعوض به مددجویان شهری و ۱۰۰ میلیون ریال به مددجویان روستایی پرداخت می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۱۳۴ هزار نفر از جمعیت استان کردستان زیرپوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که این میزان حدود ۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.