معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو در حاشیه برپایی این دو نمایشگاه گفت: هر ۲ نمایشگاه کشاورزی و صنعت آب و فاضلاب رویدادهای بسیار مطلوب با حضور تولیدکنندگانی از سراسر کشور است که تولیدات آنان در این نمایشگاه‌ها نشان می‌دهد آنان عزم خود را جزم کرده‌اند تا همه بخش‌های مورد نیاز صنعت آب و کشاورزی در داخل کشور تولید شود.

قاسم تقی زاده خامسی افزود: با این حال بزرگترین مشکلی که تولیدکنندگان حاضر در این نمایشگاه‌ها عنوان کردند مربوط به دشواری تامین مواد اولیه بود به طوری که به گفته آنان برخی از مواد اولیه تولید داخل کشور سهمیه بندی شده و قیمت مواد اولیه وارداتی نیز بسیار گران است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان شرکت کننده در این ۲ نمایشگاه مشکلی در نحوه تولید دستگاه‌های مورد نیاز صنعت آب و کشاورزی نداشتند.

وی گفت: هرچند برپایی این نمایشگاه‌ها برای متخصصین و نخبگان حوزه تولید مناسب است اما توصیه می‌شود زمینه حضور کشاورزان و تولیدکنندگان خرد نیز در این گونه نمایشگاه‌ها فراهم شود تا آنان نیز با دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و مواد جدید تولیدی آشنا شوند.

تقی زاده خامسی افزود: تولیدات بسیار خوبی در حوزه صنعت آب و کشاورزی در این ۲ نمایشگاه ارایه شده که سطح کیفیت و کمیت آنها نسبت به نمایشگاه مشابه آن در تهران که سال گذشته برپا شد، بالاتر است.

وی ادامه داد: تولیدات جدید مانند پمپ‌های بزرگ و لوله‌هایی با قطر زیاد از جمله تولیدات جدید بخش صنعت آب و فاضلاب در نمایشگاه مشهد است و برخی تولیدات جدید دیگر نیز وجود دارد که هنوز مراحل آزمایشی خود را طی می‌کنند.

معاون وزیر نیرو گفت: ثابت شده است که رشد در تحریم میسر می‌شود، اگر بتوانیم از وضعیت موجود، فرصت بسازیم و از تولیدکنندگانی که به عرصه کار و فعالیت می‌آیند، حمایت نموده و کمبودهای آنان را جبران کنیم و برای مشکلاتشان راه‌ حل ارایه دهیم، اقتصاد کشور رشد خواهد کرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب با هدف شناساندن ظرفیت‌های داخلی و خارجی، ارایه محصولات جدید در زمینه‌های مختلف از جمله ماشین‌آلات توسعه صنایع کشاورزی، ایجاد اشتغال و رونق تولید، برقراری ارتباط مناسب میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و توسعه صادرات بخش کشاورزی برپا شده است.

این ۲ نمایشگاه در فضایی به گستره ۲۲ هزار مترمربع با حضور ۲۰۵ شرکت داخلی و ۹۵ شرکت از نمایندگان برندهای کشورهای فرانسه، آلمان، هلند، ترکیه، هند، چین، کره جنوبی، ژاپن، مالزی و ایتالیا برپا شده که زمینه فعالیت آنها ادوات، ماشین‌آلات، مکانیزاسیون و نهاده‌های کشاورزی، تجهیزات گلخانه‌ای و سیستم‌های آبیاری و آبرسانی است.

برگزاری بیش از ۱۰ عنوان کارگاه آموزشی، همایش و نشست‌های تخصصی و بازدید بیش از ۲ هزار نفر از کشاورزان پیشرو در استان از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه‌هاست.

نمایشگاه‌های یاد شده تا ۱۲ بهمن در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.