بهمن حسین زاده عصر دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران عامل نمایشگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران افزود: برگزاری نمایشگاه‌ها در زنجیره ارزش یک کالا نقش اساسی دارد و محلی برای نمایش توانمندی‌های اقتصاد داخلی از مواد اولیه و نحوه تولید گرفته تا نحوه فروش کالاهاست تا مشتری را جذب کند.

وی برپایی نمایشگاه‌ها چه در داخل و چه در خارج از کشور را جزء سیاستهای دولت دانست و ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه صادرات به ویژه صادرات به ۱۵ کشور همسایه ایران و کشورهای چین و هند را جزء راهبردهای اصلی خود در سال جاری قرار داده و نخستین گام برای توسعه صادرات، برپایی نمایشگاه است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران گفت: صنعت نمایشگاهی جایگاه ممتازی در زنجیره ارزش تولید دارد لذا برای توسعه صادرات لازم است که تقویمهای سایتهای نمایشگاهی در کشور همپوشانی نداشته باشند و رویدادهای نمایشگاهی هدفمند برگزار شوند.

حسین زاده افزود: لازم است محوریت سایتهای نمایشگاهی استانی در نمایشگاه‌هایی که در خارج از کشور برگزار می‌شود تبیین گردد و یک هم‌افزایی هدفمند در عرصه نمایشگاهی در کل کشور به وجود آید.

وی اضافه کرد: تاکنون نمایشگاه اختصاصی کالای جمهوری اسلامی ایران در پایتخت کشور تاجیکستان برپا شده است و در تلاش هستیم با توجه به عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا، برپایی نمایشگاه‌ها با محوریت ایران افزایش یابد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران با اشاره به هدف برپایی نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکتهای نمایشگاه بین المللی کل کشور در مشهد گفت: از آنجا که قرار است آیین نامه‌های جدیدی توسط سیاستگذاران در حوزه تجارت تدوین شود در این نشست ایده‌ها، تجربیات و نظرات در خصوص صنعت نمایشگاهی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد تا تدوین آیین نامه‌های جدید به تقویت صنعت نمایشگاهی و موثر بودن آنها در توسعه صادرات منجر شود.

 نشست یک روزه هم‌اندیشی مدیران عامل نمایشگاه‌های ایران با حضور ۳۲ مدیرعامل سایت نمایشگاهی در کشور در محل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.