سردار سرتیپ پاسدار احمد حق‌طلب روز سه‌شنبه در نخستین "دوره توانمندسازی مدیران و مسوولان برگزارکننده یادواره‌ها و کنگره‌های سراسری شهدای کشور" در مشهد افزود: جمعیت شرکت‌کننده در برخی از یادواره‌های شهدا تا چهار هزار نفر هم بوده است.

وی یادواره‌های شهدا را "مجالس الهی" توصیف و بیان کرد: مخاطبان این مراسم آماده پذیرش هر کلام حقی هستند بنابراین می‌بایست از چنین ظرفیتی بهره‌گیری مناسب صورت گیرد.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج ادامه داد: حضور باانگیزه جوانان در عرصه نبرد با گروهکهای تروریستی و تکفیری در عراق و سوریه بخاطر این است که مجموعه‌های مختلف در سالهای بعد از جنگ، فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع را توسعه داده‌اند.

وی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و همچنین ادای دین به شهیدان والامقام، خانواده‌های این عزیزان، خانواده ایثارگران و جانبازان را از اهداف یادواره‌ها ذکر و بیان کرد: آنچه که نظام استکبار جهانی از آن ترس دارد فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و شهادت است.

سردار حق‌طلب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تذکر داده‌اند مواظب باشیم دفاع مقدس دچار تحریف و فراموشی نشود. اساس و بنیان یادواره‌ها نیز ترویج دفاع مقدس است بنابراین باید به هنرمندانه‌ترین شکل و به بهترین وجه نسل جوان را به حضور در این کنگره‌ها و یادواره‌ها جذب نمود. 

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: ایثار و شهادت و جهاد فقط مربوط به مسلمانان نیست بطوری که در جریان حماسه هشت سال دفاع مقدس هموطنان از همه اقلیتها در آن عرصه حضور داشتند. بر همین مبنا می‌بایست در چارچوب برگزاری یادواره‌های شهدا از حضور اقلیتهای مذهبی، اقوام مختلف کشور و حتی جریانهای سیاسی استقبال نموده تا آنها نیز در این آیینها شرکت کنند. 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج همچنین بر لزوم تمرکز بر قشر جوان‌ کشور تاکید و بیان کرد: دشمن بیشترین توان خود را برای گمراهی نسل جوان بکار می‌برد.

وی در ادامه شاءن یادواره شهدا را نشست بصیرت‌افزایی و بصیرت‌بخشی دانست و افزود: به فرموده رهبر فزرانه انقلاب اسلامی این مجالس نباید به مجلس ختم باشکوه مبدل شوند. 

سردار سرتیپ پاسدار حق‌طلب ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، در ابتدای راه مبارزه با استکبار هستیم و هنوز باید مجاهدتهای بسیاری انجام دهیم. جمهوری اسلامی ایران برای خروج نیروهای استکباری از منطقه، سراسر سرزمینهای اسلامی و نابودی آمریکا و رژیم صهیونیستی خیز برداشته است. 

وی گفت: اگر جمعیت میلیونی در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد سلیمانی و یارانش نبود، برخورد آمریکا با اقدام موشکی ایران علیه پایگاه عین‌الاسد به صورت دیگری انجام می‌شد. 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دوره توانمندسازی مدیران و مسوولان برگزارکننده یادواره‌ها و کنگره‌های سراسری شهدای کشور با هدف توان‌افزایی دست‌اندرکاران این حوزه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود تا نه تنها چنین کنگره‌هایی تولید محتوا داشته و در تراز انقلاب اسلامی باشند بلکه اندک کسالت و خمودگی نیز در آنها راه نیابد.

علی علی‌مددی افزود: نخستین دوره توانمندسازی مدیران و مسوولان برگزارکننده یادواره‌ها و کنگره‌های سراسری شهدای کشور تا سومین روز بهمن ماه جاری در مشهد ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.