حجت‌الاسلام حسین طیبی روز دوشنبه در آیین پاسداشت مقام شامخ سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مصلی جیرفت افزود: سلیمانی یک فرد نبود بلکه جریان محور مقاومت بود.
وی بیان کرد: امروز اروپایی‌ها باید بر خاک پای حاج قاسم سلیمانی سجده کنند چرا که اگر جانفشانی‌های مقاومت نبود همه آنها زیر تیغ داعش بودند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: کلام حاج قاسم همیشه برنده بود و منطق داشت و در بحران‌های کشورهای منطقه به عنوان یک دیپلمات دین‌مدار همه در مقابل اندیشه و منطق او تسلیم می‌شدند.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی و یارانش در کشورهای مسلمان خدمت کردند، بیان داشت: دشمنان توان مواجهه مستقیم با سردار مقاومت را نداشتند لذا ایشان را با موشک هدف قرار دادند.
حجت‌الاسلام طیبی با بیان اینکه سردار سلیمانی فردی مخلص و بی ادعا بود، تصریح کرد: شهید سپهبد سلیمانی همواره در جبهه‌های مختلف با نیت خالص برای رضایت پروردگار حضور داشت.
وی به شهادت سپهبد سلیمانی اشاره کرد و گفت: ملت ما شهامت و تلاشهای حاج قاسم سلیمانی را می‌داند و ارج می‌نهد.
وی ادامه داد: همه دیدند که مردم خوزستان، مشهد و تهران همچون دریایی از جمعیت برای تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی آمده بودند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی تا زمانی که توانست به انقلاب و ملتهای اسلامی خدمت کرد و امروز نیز با خون خود به آنها خدمت کرد.
 وی افزود: عراق در حال فروپاشی بود و با شهادت حاج قاسم سلیمانی در کاظمین، نجف و کربلا جمعیت بی‌سابقه‌ای حضور پیدا کردند و دیدیم چگونه این کشور زنده شد.
حجت‌الاسلام طیبی ادامه داد: امروز هم مجلس عراق با مصوبه اخیر خود میخی بر تابوت آمریکا زد تا این تروریست‌ها اخراج شوند.
وی اظهار داشت: آمریکا الان با زبان بی زبانی التماس می‌کند و بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، واکنش‌ها در این کشور شروع شد.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز به این بزدل‌ها می‌گوییم، عراقی که حدود ۷۰ درصد و سوریه‌ای که ۹۰ درصد آن در دست داعش بود توسط حاج قاسم سلیمانی آزاد شد.
وی ادامه داد: داعش به دنبال این بود تا همان بلایی را که بر سر سوریه و عراق آورد، بر سر ایران هم بیاورند اما حاج قاسم سلیمانی این بلا را از کشور دور کرد.

مردم قدرشناس جیرفت عصر امروز با حضور در مصلی این شهر، یاد و خاطره سردار مقاومت را گرامی داشتند.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی عراق و جمعی از همراهان، در حمله پهپادهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت جنگ آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند. همچنین سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به این اقدام آمریکا به وی اعلام شد.

مراسم تشییع و وداع با سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی فردا (سه‌شنبه) در کرمان برگزار و پیکر مطهر این شهید والا مقام در گلزار شهدای شهر کرمان در کنار همرزمانش به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.