مدیر جهاد کشاورزی گناباد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف و یخبندان ناشی از آن طی یک هفته اخیر ۱۶ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال خسارت در بخش کشاورزی این شهرستان به‌بار آورد.

علیرضا حسین‌زاده افزود: این وضعیت در سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار واحدهای کشت گلخانه‌ای مستقر در روستاهای بخش کاخک شهرستان گناباد خسارت به جا گذاشته است.

وی همچنین به تخریب تاسیسات و ساختمان یک واحد مرغداری در بخش کاخک گناباد به خاطر ریزش شدید برف اشاره کرد و ادامه داد: این واحد هنگام وقوع حادثه فعال نبود و مرغ در آن نگهداری نمی‌شد لذا خسارات وارده فقط در حد تاسیسات بوده است.

وی اظهار داشت: آذر ماه گذشته نیز کاهش دمای هوا و سرمازدگی‌ ناشی از آن به یک سوم از سه هزار هکتار کشتزارهای زعفران این شهرستان ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

رییس اداره هواشناسی گناباد هم گفت: از ابتدای مهر ماه گذشته تاکنون بارش افزون بر ۷۰ میلیمتر باران و برف در این شهرستان ثبت شده که این مقدار در مدت مشابه پارسال ۶۱.۴ میلیمتر بود.

داریوش شیبانی افزود: درپی بارش شدید برف و یخبندان ناشی از آن حداقل دمای هوا در گناباد طی یک هفته گذشته به ۱۱ درجه زیر صفر رسید.

وی ادامه داد: از اواخر روز شنبه و تا بامداد یکشنبه بارش‌ها در شهرستان گناباد به شکل باران و برف بوده و بارندگی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش می‌یابد و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری سامانه بارشی تقویت شده و بارندگی این شهرستان را فرا می‌گیرد اما برودت هوا و یخبندان کمتر از هفته گذشته خواهد بود.

۳۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و ۵۰۰ هزار رأس دام سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار می‌کنند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.