مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان به عنوان منطقه‌ای مهم در تولید محصولات جالیزی محسوب می‌شود به گونه‌ای که افزون بر ۳۰ بهره‌بردار محصولات گلخانه‌ای سالانه افزون بر ۳۰ میلیون نشای خربزه و هندوانه در این شهرستان تولید می‌کنند.

محمد میری افزود: در حال حاضر این شهرستان ۱۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای دارد در حالی که این رقم در سال گذشته هفت هکتار بود.

وی ادامه داد: بر این اساس ۸۰ درصد محصول گلخانه‌های تایباد تولید نشای خربزه و هندوانه است و سطح زیر کشت گلخانه‌های این شهرستان زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد، نیاز اندک به آب، افزایش تولید در واحد سطح و درآمدزایی را از مهمترین علل استقبال کشاورزان از ایجاد گلخانه عنوان کرد.

وی گفت: هم اکنون ۲ واحد گلخانه با مساحت چهار هزار متر مربع در این شهرستان در حال احداث است که در این ارتباط چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

تایباد با ۴۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات زراعی و باغی هفت هزار خانوار بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد.

بر این اساس حدود ۸۵ درصد ساکنان این شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری فعالیت دارند و مهمترین تولیدات کشاورزی در اقلیم خشک تایباد شامل تره بار، زیره، گندم، جو، چغندرقند، زردآلو، انگور، توت، هندوانه، انجیر و خربزه است.

مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.