جعفر سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری ۳۰۰ وظیفه دارد که در انجام برخی از آنها مشکل داریم و یکی از مشکلات این است که دولت بیشتر به دستگاههای بدهکار کمک می کند مثلا اگرچه شهرداری کاشمر نه به بانکها و نه به پیمانکاران بدهی عمده ای ندارد ولی وقتی اجازه فروش اوراق داده می شود اعلام می کنند که دستگاههای بدهکار در اولویت هستند.

وی اضافه کرد: اعتبار سالیانه شهرداری کاشمر ۵۰۰ میلیارد ریال است که ۶۰ درصد آن صرف امور جاری و باقی برای زیر ساخت و توسعه هزینه می‎شود.

شهردار کاشمر گفت: قبل از شروع به کار من تمامی چک های شهرداری کمتر از ۱۰ میلیارد ریال بوده است ولی با اعتمادی که مردم به عملکرد شهرداری پیدا کردند امروز ما را به خوبی همراهی می کنند به طوری که بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال  ملک ذخیره کرده ایم و مردم ۱۵۰ میلیارد ریال نزد شهرداری چک دارند.

سلیمانی افزود: اگرچه قرار بود برای رفع مشکلات از بانک ملی استان ۵۰۰ میلیارد ریال ردیف اعتباری بگیریم اما به خاطر مخالفت برخی از اعضای شورای شهر این خط اعتباری گرفته نشد و شهروندان کاشمری از این اعتبار محروم شدند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه تاکنون ۳۰ شکایت از شهرداری کاشمر در  دیوان عدالت اداری مطرح شده اما به جز در یک پرونده در  ۲۹ پرونده دیگر شهرداری کاشمر حاکم شده است.

شهردار کاشمر گفت: سالانه افزون بر دو میلیارد ریال از تجهیزات و امکانات این شهرداری در سرویس های بهداشتی و پارک ها سرقت می شود و این اقدامات هر سال شدت می گیرد.

سلیمانی افزود: سرقت تجهیزات و امکانات شهرداری ناشی از افول سطح کیفی فرهنگی جامعه است و اگر مدیریت شهری به برخی از عرصه ها به خصوص مسایل فرهنگی توجه نداشته باشد وضعیت از این بدتر هم خواهد شد.

شهرستان کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.