سردار «علی اکبر جاویدان» روز یکشنبه در نشست قرارگاه مبارزه با سرقت که در سرسرای جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهارداشت: بحث سرقت موضوع بسیار مهمی است که حتما باید از وقوع آن جلوگیری و یا به سرعت موارد اتفاق افتاده را کشف کرد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که می تواند در کاهش وقوع سرقت موثر باشد نصب دوربین های پایش تصویری و پلاک خوان در سطح شهرهاست که امیدوارم استانداری و شهرداری شرایط لازم را برای این کار فراهم کنند.

سردار جاویدان همچنین بر ورود همه دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد به این مقوله تاکید کرد و گفت: پلیس هم بنا بر وظیفه ذاتی خود با همه توان به مقابله با این پدیده می پردازد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه و با بیان اینکه 70 درصد زندانیان حوزه سرقت فاقد سابقه قبلی هستند، گفت: این بدان معناست که در حوزه پیشگیری به درستی عمل نکرده ایم.

وی همچنین با بیان اینکه بخشی دیگر از سارقان به مواد مخدر اعتیاد دارند، تصریح کرد: این موضوع می طلبد تا در مقابل معضلات اجتماعی واکنش جدی تری داشته باشیم.

سردار جاویدان، عدم پذیرش زندانیان در دوره آزادی توسط کارفرمایان و اجتماع را از دیگر معضلات برشمرد و گفت: این افراد به دلیل اینکه کسی حاضر به دادن شغل به آنها نمی شود ناخودآگاه در معرض ورود به چرخه جرم از جمله سرقت قرار می گیرند.

رییس پلیس استان کرمانشاه همچنین از بسیج و دیگر نیروهای امنیتی خواست تا پلیس را در برخورد با پدیده سرقت که بار روانی منفی در سطح جامعه ایجاد می کند، یاری کنند.

وی همچنین از رسانه ها و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز خواست تا نسبت به آگاهی بخشی به افراد جامعه برای فراهم نکردن شرایط سرقت اقدام کنند.

سردار جاویدان در پایان گفت: متاسفانه بخشی از سرقت ها نتیجه بی توجهی نسبت به رعایت نکات ایمنی است که شرایط را برای سارقان جهت انجام عمل مجرمانه را فراهم می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.