محسن حاجی میرزایی چهارشنبه شب در جمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی افزود: باید دانش‌آموزان این سرزمین و نسل‌های آینده با شخصیت ایثارگر و قهرمان، شجاعت، مقاومت و دشمن ستیزی سردار سلیمانی آشنا شوند و آموزش و پرورش از انجام این مهم استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: در ایامی قرار داریم که ایران بزرگ در غم از دست دادن عزیزترین فرزندان خود سوگوار است، سردار سلیمانی هم شهید بود و هم شاهد و تمام ایران به احترام او قیام کرد، شهید سلیمانی می‌تواند الگوی جوانان، سیاستمداران و همه کسانی باشد که برای پیشرفت ایران تلاش می‌کنند.

وی گفت: خداوند توفیق بی‌نظیر نصیب خیران مدرسه ساز کرده که با صرف توشه این دنیا آخرت خود را می‌سازند، خیران تمام تلاش خود را برای تداوم رسالت انبیا که همان یادگیری است قرار داده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فلسفه تعلیم و تربیت ما به بیراهه رفته است، باید فلسفه آموزش و پرورش این باشد که انسان‌هایی با مهارت تربیت کند که در نهایت با استقلال شغلی بتوانند روی پای خود بایستند و از خود و هویت فرهنگی اقتصادی و اجتماعی خود دفاع کنند. 

وی ادامه داد: ما به بیراهه رفتیم و مسابقه‌ای به نام کنکور گذاشتیم که باید به همه کارهای انجام شده تستی نمره بدهد، نظام آموزشی به گونه‌ای طراحی شده که پایانش کنکور است، تمام آموزش‌های دیگر جدی گرفته نمی‌شود، چرا همه می‌خواهند به دانشگاه بروند چون ما راه دیگری برای آنها تعریف نکرده‌ایم و همه مسیر آینده را دانشگاه می‌بینند.

وی گفت: در حال حاضر برای ۳۴ درصد ظرفیت‌های آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدف‌گذاری شده که این نسبت باید به ۵۰ درصد برسد و باید مسیری ایجاد کنیم که دانش‌آموزان پس از پایان دوره متوسطه وارد بازار کار شوند، این نیاز جدی کشور است.
حاجی میرزایی افزود: در سال جاری وزارت آموزش و پرورش برای انجام طرح‌های مشارکتی با خیران ۲۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بطور میانگین بیش از ۳۵ درصد پروژه‌های آموزشی استان توسط خیرین مدرسه ساز اجرا شده و خیرین در پرداخت سهم خود از دولت جلوتر هستند و بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام به دلیل عدم تخصیص به موقع سهم دولت معطل مانده است.

قاسمعلی خدابنده افزود: وجود فضای مناسب آموزشی برای یک میلیون و ۳۱۰ هزار دانش آموز استان به برکت همکاری خیرین مدرسه ساز است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: خیرین مدرسه ساز استان سال گذشته و امسال در ساخت بیش از ۶۰ درصد پروژه‌ها مشارکت داشته و مهر ماه امسال یک هزار ۲۰۴ کلاس درس جدید در استان افتتاح شد که بیش از ۵۰ درصد آن خیرساز بوده است.

در این مراسم به صورت نمادین از ساخت پروژه بزرگ آموزشی سردار سلیمانی که در حاشیه شهر مشهد ساخته می‌شود پرده‌برداری شد. 
این مجتمع آموزشی از پیش دبستانی تا متوسطه با سالن‌های ورزشی و فرهنگی و ۱۱ هزار مترمربع زیربنا در منطقه پنج مشهد ساخته می‌شود و تا مهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
در این مراسم همچنین گروهی از خیرین مدرسه ساز استان مسایل و مشکلات خود را با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.