اسفندیار رستم زاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس ارایه هرگونه تکلیف و مشق شب از سوی معلمان به دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی در سال تحصیلی جاری ممنوع و بجای آن تکالیف مهارت محور به این دانش آموزان داده شود.
وی ادامه داد: سن شش تا 9 سالگی دوره رشد و شکوفایی هر فرد محسوب شده که از محیط خانواده به مدرسه راه پیدا کرده و این محیط باید توام با شادی و خلاقیت باشد که بتوان استعداد خود را بروز دهد.
وی با تقدیر از این اقدام وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حذف مشق شب در دوره سه سال اول ابتدایی نقش مهمی در کاهش استرس و شناسایی استعدادهای دانش آموزان دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش ایلام گفت: علاوه بر این مدارس ابتدایی حق برگزاری آزمون های درسی خارج از مدرسه را برای دانش آموزان نداشته و این مساله نیز به مدارس ابتدایی استان اعلام شده است.
به گفته رستم زاد،همچنین معلمان ابتدایی کلیه مدارس استان حق استفاده از کتاب های کمک آموزشی را نداشته و استفاده از این کتاب ها در حین آموزش به دانش آموزان ممنوع است.
از مجموع دانش آموزان این استان که در سال تحصیلی 98 - 97 تحصیل می کنند 50 هزار و 784 نفر در دوره ابتدایی، 23 هزار و 352 نفر متوسطه اول، 14 هزار و 348 نفر متوسطه دوم رشته نظری، 2 هزار و 424 نفر متوسطه دوم رشته فنی و حرفه ای و 2 هزار و 625 نفر متوسطه دوم رشته کار و دانش هستند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.