علی زرافشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روند هدایت تحصیلی دانش آموزان امسال همچون سال گذشته با افزایش آگاهی دانش آموزان، اولیا، مدیران، معلمان، مشاوران اجرا می شود و امیدواریم این فرایند را به نحو مطلوب پیش ببریم.
وی با اشاره به تغییر روند هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: در گذشته، هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه دهم انجام می شد که با توجه به ساختار آموزشی 3- 3 - 6 در سال تحصیلی 96-95 روند هدایت تحصیلی دانش آموزان بعد از 22 سال، در دوره اول متوسطه اجرا شد و موضوع جدیدی برای خانواده ها، دانش آموزان و مدارس بود.
زرافشان با بیان اینکه فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از مهرماه هر سال آغاز شده و تا مهرماه سال بعد ادامه دارد، افزود: خوشبختانه با توجه به تمهیدات وزارت آموزش و پرورش و همکاری رسانه ها، روند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه دهم در تابستان بسیار روان تر از سال گذشته انجام شد و چالش جدی در این حوزه نداشتیم.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته علاوه بر تدوین دستورالعملی برای هدایت تحصیلی، رویکرد ما بنابر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش آموزان بود و لذا از ابتدای مهرماه جلسات آموزشی و مشاوره برای دانش آموزان، اولیا، مدیران و مشاوران مدارس برگزار شد که در ارتقای آگاهی ذینفعان بسیار موثر بود.
وی اظهار کرد: در نهایت فرایند هدایت تحصیلی براساس انتخاب دانش آموزان منجر شد که پوشش تحصیلی دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش امسال نسبت به سال گذشته که 34 درصد بود، 5/2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و توزیع دانش آموزان در شاخه نظری هم یک شیب متعادلی را پیدا کند.
زرافشان گفت: در حال حاضر سهم رشته علوم تجربی نسبت با رشته علوم انسانی تقریبا برابر و حدود 25 تا 26 درصد است.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی 97-96 نیز در اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم، برگزاری نشست ها، دوره های آموزشی و مشاوره همچون سال گذشته ادامه خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، ساختار آموزشی 3- 3 - 6 از سال تحصیلی 91 - 90 با استقرار پایه ششم آغاز شده که در این سیستم آموزشی هدایت تحصیلی و انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم پس از پایان امتحانات خردادماه این دانش آموزان اجرا می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.