به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی روز دوشنبه در مراسم یادواره شهید فهمیده و ٣٦ هزار شهید دانش آموز در حرم امام خمینی(ره) گفت: دانش آموزان به عنوان قشری پویا و با استعداد جامعه محسوب می شوند که اگر از آنان به درستی و در جای خود استفاده شود می توانند تاثیرات زیادی در توسعه و آبادانی کشور داشته باشند.
وی با بیان اینکه چشم امید جامعه به دستان پرتوان و اندیشه های دانش آموزان وابسته است، عنوان داشت: دانش آموزان ایران اسلامی باید با الگو قرار دادن شهید فهمیده ها، مدبرانه و امیدوارانه در جهت بدست آوردن قله های علمی تلاش کنند تا عزت، سربلندی، سر افرازی و امنیت را برای کشور به ارمغان آورند.
بطحایی ادامه داد: شهید فهمیده و ٣٦ هزار شهید دانش آموز دوران دفاع مقدس بی شک ستارگان تابان آسمان ایران اسلامی هستند که با خون خود پایه های عزت، اقتدار، توسعه و رشد علمی و عملی را در کشور ایجاد کردند.
وی با بیان اینکه شهید فهمیده از اصالت های انقلاب اسلامی است که با خون خود مشق ایثار و شهادت نوشته است، افزود: امروز که دشمنان نظام اسلامی ارزش های دینی، اخلاقی و انسانی را مورد هدف هجمه های فرهنگی خود قرار داده اند، الگوهایی مانند شهید فهمیده می تواند برای دانش آموزان ایران اسلامی درس منش و روش درست زندگی باشد.
وی در آخر یادآور شد: برگزاری هر چه با شکوه تر یادواره شهید فهمیده و ٣٦ هزار شهید دانش آموز دوران دفاع مقدس می تواند نقش بسزایی در انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و ارزش های اخلاقی به نسل جوان کشور را داشته باشد.
یادواره شهید فهمیده و ٣٦ هزار دانش آموز شهید با حضور پنج هزار دانش آموز استان تهران و وزیر آموزش و پرورش و یادگار امام در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.
گفتنی است در آخر این برنامه با شکوه معنوی از خانواده شهید فهمیده با اهدا لوح قدردانی شد و همچنیین از تمبر یادبود شهید فهمیده و ٣٦ هزار شهید دانش آموز هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد.
6003** 3218
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.