به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد بطحایی روز شنبه در آیین افتتاح فعالیت های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در کانون فرهنگی تربیتی سلمان فارسی منطقه 10 تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما همواره با دانش آموزانی مواجه می شویم که براساس علاقه تمایل دارند در رشته دیگری تحصیل کنند که بعضی از این رشته ها درون شاخه است به عنوان مثال برخی از دانش آموزان علاقه مند که از رشته علوم انسانی به ریاضی و یا از رشته ریاضی به تجربی تغییر رشته دهند.
وی ادامه داد : برخی دیگر علاقه مند هستند که بیرون شاخه تحصیلی به عنوان مثال از نظری به فنی و حرفه ای تغییر رشته دهند که دستورالعمل تغییر رشته تدوین شده و امروز و فردا ابلاغ می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی دانش آموزانی که تمایل به تغییر رشته دارند می توانند در شهریورماه نسبت به تغییر رشته خود اقدام کنند.
وی با اشاره به ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم در مدارس نمونه دولتی افزود: بخشنامه ثبت نام این دوره تحصیلی تهیه شده و به استان ها ابلاغ شده و امروز و فردا به مدارس نیر ابلاغ می شود.
بطحایی درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اظهار داشت: قرار است قسط اول پاداش فرهنگیان پرداخت شود که امروز و فردا تکلیف مدل پرداخت آن نیز مشخص می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود فصل تابستان را فرصتی بسیار ارزشمند برای مهارت آموزی و جبران کاستی های آموزشی در طول سال تحصیلی عنوان کرد و گفت: امروز 32 هزار پایگاه تابستانی در سراسر کشور به صورت نمادین در منطقه 10 تهران آغاز به کار کرد.
بطحایی گفت: رویکرد اصلی در پایگاه های تابستانی توسعه و گسترش مهارت های دانش آموزان است به نحوی که هر دانش آموز شرکت کننده در پایگاه تابستانی بتواند یکی از مهارت های مورد علاقه و مورد نیاز خود را تمرین کند و بیاموزد.
وی با اشاره به نامگذاری سال 97 توسط رهبر معظم انقلاب به نام «حمایت از کالای ایرانی» افزود: علاوه بر مهارت آموزی، پایگاه های تابستانی فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با تولیدات داخلی است.
وزیر آموزش و پرورش با هشدار به خانواده ها نسبت به فعالیت موسسات آموزشی غیرمجاز برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت: همه اولیا بدانند که آموزش و پرورش با پایگا ها، امکانات و اردوگاه هایی که دارد سالم ترین و مناسب ترین مکان برای ارائه برنامه های تابستانی و اوقات فراغت دانش آموزان است.
بطحایی افزود: گاهی اوقات در فصل تابستان افرادی بدون صلاحیت های لازم موسساتی را با نام آموزش هنر و نقاشی، ادبیات و..‌. راه اندازی می کنند که ممکن است برای دانش آموزان و جنبه تربیتی آنان خطر آفرین باشد از این رو اولویت اصلی اولیا مراکز وابسته به آموزش و پرورش باشد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این نهاد تابستان امسال 32 هزار پایگاه تابستانی ایجاد کرده که 10 هزار پایگاه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: تابستان امسال پیش بینی می کنیم که بیش از 5میلیون دانش آموز در پایگاه های تابستانی تحت پوشش قرار بگیرند البته بیشترین نگرانی ما از حیث تجهیزات و امکانات این پایگاه‌هاست که نتوانیم آنطور که شایسته است به دانش‌آموزان خدمات ارائه دهیم.
تهرام/7245/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.