عباس سلطانیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: فراگیری آموزش های مهارتی و کاردانش در ایجاد اشتغال آسان آینده سازان موثر است.
وی بیان داشت: براین اساس ، امسال 930 هزار دانش آموز پایه نهم در مدارس متوسطه دوره اول انتخاب رشته می کنند که به خانواده ها و دانش آموزان توصیه می شود به انتخاب رشته آگاهانه توجه کنند.
سلطانیان با اشاره به اجرای برنامه هدایت تحصیلی برای سومین سال در پایه نهم، گفت:مهم ترین اقدام برای کیفیت بخشی به آموزش ، اجرای صحیح برنامه هدایت تحصیلی است.
وی اظهار داشت : سال نهم دوره اول متوسطه، مهم ترین سال تحصیلی دانش آموزان است زیرا دراین
پایه ، دانش آموزان دختر و پسر مهم ترین تصمیم، تاثیرگذار در زندگی خود را می گیرند.
وی بیان داشت: در این مسیر باید از مشاوران مدارس بهره برد و والدین نیز با تعامل فرزندانشان را در این راه همراهی کنند.
سلطانیان به والدین هشدار داد که ناکامی های تحصیلی خود در زندگی فرزندانشان جستجو نکنند و به دانش آموزان فرصت و اختیار بدهند تا با علاقه فردی در رشته ای که تمایل دارند، ورود کنند.
وی تصریح کرد: تحصیل دانش آموزان دررشته هایی که همراه با اجبار باشد پیامدهایی چون به هدر رفتن عمر و پول ، احساس یاس و سرخوردگی ، عدم موفقیت شغلی درآینده و افت تحصیلی به دنبال دارد.

مدیرکل دفترآموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ضرورت دارد والدین و دانش آموزان با تعامل و بهره گرفتن از نظر مشاوران مدارس و مراکز مشاوره روانشناختی رازی وابسته به وزارت آموزش و پرورش راه درست را انتخاب کنند.
وی بیان داشت: خدمات مشاوره ای و راهنمایی می تواند به دانش آموزان کمک کند تا با آگاهی و شناخت در مورد توانایی ، علائق، استعدادها ، امکانات موجود کشور، نیاز جامعه و آشَنایی با حرفه های گوناگون، بهترین شاخه و رشته تحصیلی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند.
سلطانیان با تاکید بر جدی بودن موضوع توزیع متوازن شاخه ای و رشته ای در دوره دوم متوسطه، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی 97-96 حدود63 درصد دانش آموزان دوره متوسطه دوم در شاخه نظری و
حدود 37 درصد نیز در شاخه های مهارتی فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل شدند.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.