عباس سلطانیان روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران مدارس دوره دوم متوسطه خراسان رضوی در مشهد افزود: تبصره های ذیل ماده شش حذف می شود. در ماده شش آیین نامه آموزشی آمده دروس دوره متوسطه به تفکیک پایه ارائه شود و پنج تبصره نیز دارد. بر اساس مصوبه کمیسیون معین تبصره های این ماده حذف شد و برای مدیران هم ابلاغ می شود.
وی گفت: طبق تبصره ماده 6 درسهای پایه دهم نیازمند پیش نیاز پایه یازدهم نیست اما تعدادی از دروس پایه یازدهم که برای پایه دوازدهم پیش نیاز بود این قابلت اجرایی را نداشت و کار را سخت می کرد.
مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش افزود: بر اساس سیاستهای حاکم بر برنامه ششم توسعه ابلاغی مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرای سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه مهمترین تکلیف قانونی وزارت است.
وی ادامه داد: این مسیر از شش زیر نظام راهبری و مدیریت، برنامه درسی، تامین فضا و تجهیزات فناوری، تامین و تخصیص منابع مالی، پژوهش و ارزشیابی و تربیت معلم و تامین منابع انسانی انجام می شود.
سلطانیان گفت: تامین و گسترش عدالت در دسترسی به آموزشهای دوره متوسطه، کیفیت بخشی به آموزش های دوره متوسطه، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، تقویت و توسعه مشارکت دستگاههای دولتی و غیردولتی در آموزشهای فنی و حرفه ای و کار و دانش، توسعه فعالیتهای پژوهشی و پژوهش سراهای دانش آموزی از جمله برنامه های معاونت آموزش متوسطه هستند.
وی اظهار داشت: اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رعایت شان و موضع سیاستگذاری حوزه ستادی، پرهیز از ورود به امور اجرایی، کاهش تمرکز و تصدیگری و واگذاری اختیارات و مسئولیت به مدیران صف و مدارس، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش و ارتقای نقش مردم و خانواده ها در تعلیم و تربیت از جمله راهبردها و سیاستهای اجرایی وزارت آموزش و پرورش برای این سال تحصیلی است.

* تمرکز بر اجرای سند تحول بنیادین
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این نشست گفت: تمرکز ما بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و و پرهیز از حاشیه است. بهترین مکان برای اجرای این سند مدرسه و بهترین افراد مدیران مدارس هستند.
وی شایسته سالاری در انتصاب مدیران و توانمندسازی آنها را از موضوعات مورد توجه در آموزش و پرورش ذکر و بیان کرد: توسعه مشارکتهای مدنی و آموزش مهارت و کار تیمی به دانش آموزان از دیگر امور مورد توجه در آموزش و پرورش است.
گردهمایی مدیران مدارس دوره دوم متوسطه خراسان رضوی با حضور 900 نفر از روسای ادارات، معاونان آموزش متوسطه، کارشناسان متوسطه نظری و مدیران مدارس در مشهد برگزار شد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.