عباس احمدی مقیم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 60 درصد این تعداد را پسران و 40 درصد را دختران تشکیل می دهند، افزود: در سال تحصیلی جدید استقبال خانواده ها برای ثبت نام فرزندان خود در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش افزایش یافت به صورتی که در همان روزهای نخست ظرفیت خیلی از کلاس ها تکمیل شد.
وی ادامه داد: مراجعه برای ثبت نام در هنرستان ها هنوز ادامه دارد و به دنبال این هستیم تا با فراهم شدن شرایط، ظرفیت های این بخش را افزایش دهیم.
احمدی مقیم با اشاره به اینکه توسعه آموزش مهارت محور، از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است، افزود: امسال همدان رتبه سوم کشور، در توسعه آموزش های مهارتی هنرستان ها را کسب کرد.
وی عنوان کرد: برنامه «یک روز با هنرستان من» روز دوشنبه 26 شهریور در تمامی هنرستان های استان برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه اولیای هنرجویان نیز در این برنامه شرکت می کنند، ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه آشنایی هنرجویان و خانواده ها با آینده شغلی، تحصیلی، محتوای تحصیلی و نحوه ارزشیابی تحصیلی است.
وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری این برنامه کتاب های درسی هنر آموزان نیز توزیع می شود، گفت: بیش از 70 هزار جلد کتاب ویژه هنرجویان فنی حرفه ای و کار دانش تهیه و در اختیار آنها قرار می گیرد.
عباس احمدی مقیم اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 25 رشته فنی حرفه ای و 62 رشته کار و دانش در هنرستان های همدان تدریس و آموزش داده می شود.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی شده در پایان برنامه ششم توسعه 50 درصد از دانش آموزان در رشته های فنی تحصیل کنند، افزود: آمارها نشان می دهد هنرجویانی که در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند در بازار کار موفق تر از دانش آموختگان سایر رشته ها هستند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: امکانات برخی از رشته های فعال در هنرستان های استان کافی نیست و از طریق برون سپاری و همکاری با ادارات، کلاس های کارگاهی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا؛ بیش از 13 هزار هنرجوی پایه دهم و یازدهم استان همدان در 160 هنرستان با 800 کارگاه تحصیل می کنند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.