بر اساس اعلام آستان قدس رضوی در پی جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان عصر دیروز ۲۳ دی ماه سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی این آستان به مناطق سیل‌زده سفر کرد تا شدت خسارات و نیازهای حادثه‌دیدگان   با شتاب ارزیابی و پاسخ داده شود.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در این خصوص گفت: تولیت آستان از ساعات اولیه وقوع سیل پیگیر موضوع بوده و بر همین اساس امکانات آستان قدس رضوی برای ارائه به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان بسیج و همچنین طی نشستی با مسوولان ارگانهای ذیربط در آن استان، مناطق پرخطر و اولویتدار برای کمک‌رسانی شناسایی و نوع و میزان نیازهای اولیه احصاء شده است. 

حامد صادقی افزود: هم‌اینک گروههای پزشکی، خدمات و نیز خادمیاران رضوی مشغول امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده در سیستان و بلوچستان هستند. پوشاک گرم، پتو و وسایل گرمایشی نخستین نیازها هستند لذا مقرر شد آستان قدس رضوی با اختصاص ۲۰ میلیارد ریال این اقلام را تهیه و در اختیار آسیب‌دیدگان نیازمند قرار دهد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی تاکنون استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را فراگرفته و سبب جریان سیلاب شده است. شدت این بارش به حدی است که در برخی نقاط به ۲۰۰ میلیمتر ظرف مدتی کوتاه رسید. میزان بارش‌ اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان ۲۶ برابر حجم بارش پارسال ثبت شده که سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است. 
تاکنون ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر سیل شده و ۲۰ هزار واحد مسکونی آسیبهای کلی و جزئی دیده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.