مسلم ساقی دوشنبه شب در نشست شبکه دانشگاهیان کاشمر افزود: عدم ارتباط ادارات با دانشگاه از دغدغه‎های مجموعه مدیریت این شهرستان است.

وی ادامه داد: تاکنون با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاشمر ۲ همایش موفق ملی با عنوان "پنبه" و "زن و توسعه گردشگری روستایی" در این شهرستان برگزار شده است.

وی گفت: در راستای تشکیل شبکه دانشگاهیان شهرستان باید نقشه جامع علمی با تعریف افق روشن و در جهت هم افزایی بیشتر در این شهرستان تهیه و تدوین شود.

ساقی افزود: در زمینه مسایل مرتبط با شهرستان نیز باید نیازسنجی انجام شود زیرا تاکنون اقدامات پژوهشی در راستای مسایل بومی و منطقه‎ای انجام نشده و اگر اقدامی نیز صورت گرفته است دستگاه‎های اجرایی به عنوان بهره‎بردار از این پژوهش‎ها به خوبی استفاده نکرده‎اند.

وی ادامه داد: گردشگری، حوزه فناوری، آب ومحیط زیست از حوزه‎هایی هستند که تاکنون در شهرستان مورد غفلت واقع شده و باید از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای برون رفت از مشکلات این حوزه استفاده شود.

وی گفت: در شبکه دانشگاهیان باید براساس اولویت‎های تعیین شده در خصوص مشکلات و مسایل مرتبط با حوزه شهرستان از ظرفیت جامعه دانشگاهی براساس ماموریت‌های هر دانشگاه بهره‎گیری نمود.

فرماندار کاشمر افزود: شبکه دانشگاهیان باید در مرحله اول در قالب یک سازمان مردم نهاد ثبت شود و سپس طبق اساسنامه و اهداف مشخص فعالیت نماید.

وی ادامه داد: مرکز آموزش عالی کاشمر باید با استفاده از نظرات سایر اعضا نسبت به تهیه اساسنامه اقدام نماید و پیش نویس آن برای اعضا ارسال تا در جلسه آینده به مشورت گذاشته شده و به تصویب برسد.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز گفت: شبکه دانشگاهی به یک یا چند سازمان خاص وابسته نخواهد بود، این مجموعه باید به صورت یک سازمان مردم نهاد فعالیت داشته باشد.

هادی معماریان افزود: تشکیل دبیرخانه و اداره آن به صورت هیات امنایی در چارچوب یک هیات مدیره، برای ارجاع مشکلات شهرستان به این نهاد و شناسایی راه حل‎ها در کمیسیون های علمی و تخصصی ضروری است.

وی ادامه داد: زمینه حضور نمایندگان این کمیسیون‎ها در جلسات و شوراهای فرمانداری نیز باید فراهم شود.

شهرستان کاشمر با پنج مرکز آموزش عالی و دانشگاهی و بیش از چهار هزار دانشجو در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.