مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل گفت: برای انجام فعالیت‌های کاربردی و راهگشا در هر حوزه‌ای باید زیرساخت‌های پژوهشی مناسب برای آن در نظر گرفته شود. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سید مهدی جوادی، در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اردبیل افزود: در مرحله اول باید هر امر موردنظر در چارچوب پژوهش، بررسی و بعد زیرساخت‌های مورد نظر و لازم برای آن تعریف گردد. 
وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی استانداری اردبیل به مناسبت هفته پژوهش خاطرنشان کرد: از چند ماه قبل جلسات کارگروه پژوهشی استان با محوریت برگزاری هرچه باشکوه‌تر این هفته تشکیل و در آن برنامه‌های متعددی پیشنهاد گردید که از مهمترین آن‌، تجلیل از 20 پژوهشگر و 4 شرکت فناور برتر استان در مراسم ویژه گرامیداشت هفته پژوهش که روز چهارشنبه 28 آذر در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود و به نمایش گذاشتن آخرین یافته‌ها و فناوری‌های پژوهشی و فناوری استان در قالب این نمایشگاه بود.   مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل با بیان این که جایگاه پژوهش در استان باید تقویت شود، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های مناسب و فراهم کردن زمینه‌های لازم می‌توان فعالیت‌های پژوهشی را در راستای نیل به اهداف پیش‌بینی شده گسترش داد و تقویت و پویا کرد.  
وی کمبود اعتبارات را مانعی برای توسعه بخش پژوهشی استان دانست و اظهار کرد: در سالجاری اعتبارات تخصیصی اعلام شده به بخش پژوهش استان حدود 350 میلیون تومان است که این میزان با توجه به جایگاه خاص پژوهش و فناوری در توسعه ی همه جانبه استان بسیار پایین است و نمی‌تواند جوابگوی بخش پژوهش استان باشد. 
جوادی اضافه کرد: اعتبار تخصیصی استانداری اردبیل برای انجام طرح‌های پژوهشی را در سال گذشته حدود 70 میلیون تومان بود که این میزان هم بسیار ناچیز است و انجام پژوهش‌های مورد نیاز استان در بخش‌های مختلف نیاز به اعتبار بیشتری دارد.   مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل، توجه و ارزش‌گذاری بیشتر به امر پژوهش را خواستار شد و افزود: باید نحوه اجرای طرح‌های پژوهشی و اعتبارات مورد نیاز انجام آن توسط مراکز آموزش عالی و مراجع تخصیص اعتبار مورد توجه قرار گیرد. 
جوادی با بیان اینکه برای بازدید استاندار اردبیل از مراکز مطالعاتی و پژوهشی استان از سوی دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری اردبیل، برنامه‌ریزی شده است، گفت: این بازدید با هدف احصاء موانع و مشکلات این حوزه ها و با هماهنگی با مراکز مذکور انجام خواهد شد.    وی خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل کارگروه علمی و پژوهشی استان با حضور معاونان پژوهشی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در دست اقدام است تا با همکاری یکدیگر موانع و مشکلات موجود در رشد امر پژوهش در استان  را شناسایی و با توجه به نیاز استان طرح‌های پژوهشی را اولویت‌بندی کرده و جهت تصویب برای اجرایی شدن در اختیار مراجع ذیربط و مسئولان استان ارائه کنند.  

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.