ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز با ورود هواپیمای حامل پیکرهای شهدای مقاومت به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد، میزبانی مشهدالرضا (ع) از سردار شهید اسلام آغاز شد و شور عزا در این دیار دوچندان گشت.
تمام طول مسیر فرودگاه تا حرم مطهر رضوی مملو از جمعیت است و در صحن‌های حرم مطهر نیز ازدحام جمعیت بسیار چشمگیر است.
جایگاه مراسم بدرقه پیکر شهید خادم الرضا(ع) سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت نیز در صحن جامع رضوی برپا شده است و از دقایقی قبل مراسم بدرقه شهدای مقاومت در حرم مطهر رضوی نیز با قرائت قرآن آغاز گشته و جمعیت عزادار منتظر ورود پیکر این سبک بالان عاشقند.
تصویر سردار شهید قاسم سلیمانی نیز بر ایوان طلای حرم علی بن موسی الرضا (ع) نصب شده و بارگاه منور رضوی سیاهپوش عزای خادم شهیدش شده‌ است.
مراسم مرثیه سرایی نیز در حرم مطهر برپاست و زائران و مجاوران چشم به راه ورود پیکر سردار رشید اسلام و سایر شهدای مقاومت از جمله شهید ابومهدی المهندس هستند.

جمعیت عزادار هر از چندگاهی با سردادن شعار "لبیک یا حسین" سمت و سوی حرکت حسینی جبهه مقاومت را یادآور می شوند و با آرمانهای سیدالشهدا تجدید عهد می کنند همچنین شعار "سردار خوش آمدی" نیز هر از چند گاهی در صحن جامع رضوی طنین انداز می‌شود. 
آیین تشییع پیکر مطهر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و چهار همرزم شهیدشان با حضور مسوولان و جمع زیادی از مردم خراسان رضوی از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امروز از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شده‌است.
آیین تشییع شهیدان تا حرم مطهر حضرت ثامن‌ الحجج علی بن موسی‌ الرضا(ع) ادامه دارد و پس از آیین وداع در حرم مطهر رضوی، پیکر پاک شهدا از فرودگاه مشهد به تهران منتقل خواهد شد.  
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.