همزمان با اعیاد شعبانیه، حرم ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) حال و هوای دیگر دارد، تمام صحن ها و رواق های بارگاه منور رضوی آذین بندی شده و بوی عطر و گلاب از هر سو به مشام می رسد.
حضور پرشور شیعیان در این ایام بویژه سالروز میلاد امام چهارم (ع) بر معنویت بارگاه منور رضوی افزوده و همه از این سفره پربرکت به میزان وسع خویش بهره برمی گیرند و ره توشه مسیر زندگی می نمایند.
به مناسبت سالروز میلاد امام سجاد (ع) نقاره های حرم مطهر رضوی صبح امروز چندین بار نواخته شد و این عید خجسته را به مومنین بشارت داد، زائران و مجاوران نیز از هر سوی شهر رهسپار حرم ثامن الائمه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شدند و این روز را به امام هشتم (ع) تبریک گفتند.
جشن محوری سالروز میلاد چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی با تلاوت قرآن توسط یکی از قاریان ممتاز آغاز شد و گروه 'آوای رضوان' در مدح و ثنای امام چهارم (ع) به سرود خوانی پرداخت.
شعرخوانی توسط یکی از شاعران اهل بیت (ع) و مدیحه سرایی توسط ذاکرین از دیگر برنامه های جشن امروز بود و در ادامه آن سخنران حرم مطهر رضوی در وصف ویژگی های حضرت امام سجاد (ع) سخنانی ایراد کرد.
به همین مناسبت کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در حرم مطهر به معرفی کتابهای مرتبط با امام سجاد (ع) بویژه صحیفه سجادیه پرداخت.
به گزارش روابط عمومی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، بیش از 160 نسخه خطی و چاپ سنگی ارزشمند از صحیفه سجادیه در آستان قدس رضوی موجود است که با آثار دیگر از قبیل شرح و حاشیه بر این صحیفه،​ تعداد آن از مرز 200 نسخه می ‌گذرد.
آنچه از امام سجاد (ع) روایت شده در کتب معتبر روایی اهل سنّت، ثبت و ضبط گردیده و در حال حاضر دست کم 58 دعا از صحیفه سجادیه در دسترس عموم قرار دارد که به روایت نجم‌الدین علوی بهاء اشرف است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.