حجت الاسلام سید مسعود میریان دوشنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: این طرح با همکاری نهادها و مؤسسات ذیربط و با بهره گیری از ظرفیت ویژه دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی و کانون های خادمیاری قرآنی سراسر کشور اجرا شده است.
وی اظهار داشت: روایتی از منابع اهل سنت و شیعه در باره سوره یاسین نقل شده است مبنی بر اینکه هر چیز قلبی دارد و قلب قرآن سوره مبارکه 'یاسین' است و معنای این سخن آن است که در میان اعضا و جوارح به عنوان نعمت های بی بدیل الهی، قلب، موقعیت ممتازتری برای انسان دارد.
وی گفت: از این رو، آیات قرآن همگی مصداق رحمت، نور و برکت هستند اما فضیلت های سرشار سوره یاسین آن را به عنوان قلب قرآن معرفی کرده است.
مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به روایت دیگری در باره سوره یاسین افزود: اینکه حضرت رسول (ص) می ‌فرمایند 'به خدا قسم دوست داشتم محبت سوره یاسین در قلب تک ‌تک افراد امت من باشد'، بر این موضوع دلالت می‌ کند که آرزوی پیامبر اسلام (ص) این است که خواندن یاسین، فهمیدن آن و یاسینی بودن جزو فرهنگ عمومی جامعه شود.
وی اظهار داشت: یکی از ارکان خواندن سوره یاسین هدیه کردن ثواب آن به حضرت زهرا (س) است و علامه شیخ مجتبی قزوینی که صاحب کرامات بسیار بوده و تشرف اختیاری به محضر امام زمان (عج) داشته است، در باب اهمیت سوره یاسین آورده است که 'ما هر چه داریم و به هر کجا رسیده ایم به برکت سوره یاسین بوده است'.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.