ابراهیم نصری روز چهارشنبه در همایش هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در مشهد افزود: هزینه نگهداری جاده سه تا پنج درصد قیمت و ارزش راه است که اگر به موقع عملیات نگهداری آن انجام نشود هزینه آن به دلیل تخریب راه  مضاعف می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات مالی موجود اگر بودجه راهداری به صورت کافی تامین و تخصیص نمی‌شود، دستکم باید اولویت هزینه به راهداری سپرده شود.

وی گفت: به رغم تحریم‌هایی که در زمینه تامین ناوگان حمل و نقل جدید و قطعات یدکی وجود دارد، فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده کشور با قوت در حال انجام است.

نصری افزود: استقبال از ناوگان سواری کرایه به دلیل افزایش اخیر قیمت بنزین و کرایه سواری‌های مسافر بر جاده‌ای، بیشتر شده است.

وی با انتقاد از عدم اختصاص خودرو سواری به ناوگان سواری کرایه ادامه داد: با رونق سفر با ناوگان قانونمند سواری کرایه هم اکنون ۸۰۰ نفر در این استان متقاضی دریافت خودرو برای این ناوگان هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: این استان با ۶ هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی و هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و بالغ بر هفت هزار کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راه‌ها قرار دارد.

وی افزود: ۴۹ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر جاده‌ای در قالب ۶۳۱ شرکت در خراسان رضوی فعالیت دارند. همچنین بیش از ۳۰ میلیون تن کالای دارای بارنامه، ۲۰ میلیون مسافر دارای صورت وضعیت و حدود چهار میلیون تن کالای ترانزیتی و صادراتی توسط ناوگان جاده‌ای جابه‌جا می‌شود.

نصری، خراسان رضوی را قطب حمل و نقل کشور دانست و ادامه داد: در این استان سالانه ۲۸۰ میلیون تردد جاده‌ای ثبت می‌شود و ۶۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در این صنعت ایجاد شده است از این رو توسعه حمل و نقل در خراسان رضوی مورد تاکید است.
وی گفت: هم اکنون حمل سنگ آهن در خواف، هفت میلیون تن در سال است که در برنامه بلند مدت حمل ۲۰ میلیون تن بار کانی پیش‌بینی شده است.

۲۶ آذر تا یکم دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.