به گزارش ایرنا ابراهیم نصری روز سه شنبه در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در مشهد افزود: از ابتدای امسال یکهزار و 780 میلیارد ریال منابع به این اداره ابلاغ شده که 560 میلیارد ریال آن استانی بوده است، که اگرچه در زمینه میزان ابلاغ بودجه های استانی و ملی رتبه اول را داریم؛ اما متاسفانه میزان تخصیص بودجه بسیار کم است.
وی با اشاره به وجود 20 هزار و 575 کیلومتر راه در استان و کسب رتبه دوم کشور از این حیث خاطر نشان کرد: سالانه 29 میلیون نفر وارد خراسان رضوی می شوند که 60 درصد آنان از طریق جاده ای به این استان سفر می کنند.
وی خواستار توجه ویژه دولت و مجلس به راهداری شد و ادامه داد: 40 درصد رویه آسفالت جاده های استان مشکل دارد که باید با نهضتی این عقب ماندگی را جبران کنیم.
نصری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 750 کیلومتر از جاده های استان روکش شده و به این منظور 21 هزار تن قیر وارد استان شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به دستور استاندار برای تشکیل کمیته هایی به منظور حل مسائل حوزه حمل و نقل جاده ای استان، افزود: تشکیل این کمیته ها می تواند به رفع مشکلات این بخش کمک کند.
وی با بیان اینکه هزینه های بخش حمل و نقل در بازه 10 ساله پنج تا 6 برابر؛ اما میزان درآمد آن بالعکس شده، افزود: با توجه به افزایش 5 تا 6 برابری هزینه ها، به طور طبیعی باید نرخ حمل و نقل نیز چهار تا پنج برابر افزایش می یافت اما این اتفاق نیفتاد که اگر چنین می شد بخشی از تولید، تعطیل می شد.
وی با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای استان افزود: با شرایط فعلی اعطای تسهیلات؛ امکان نوسازی ناوگان حمل و نقل وجود ندارد.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
این استان بعد از استان فارس رتبه دوم کشور را از نظر طول راهها به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.