به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی روز یکشنبه در نشست کمیته تخصصی شورای راهبردی جمعیت خراسان رضوی افزود: ایجاد اشتغال، پرداخت تسهیلات و ترویج فرهنگ ازدواج آسان از مهمترین راهبردهای ترغیب جوانان به اشتغال و فرزندآوری است.
وی بیان کرد: پارسال 77 هزار فقره وام ازدواج در استان اعطا شد که در هشت ماه نخست امسال این میزان به 78 هزار فقره رسیده است.
حسینی ادامه داد: هم اکنون میانگین زمان زندگی مشترک زوجینی که طلاق گرفته اند در کشور 9 سال و در خراسان رضوی 8.5 سال است لذا ضروری است روی این موضوع و کاهش نرخ طلاق کار شود.
وی خاطرنشان کرد: برای بررسی علل دخیل در طلاق، زنجیره ازدواج و طلاق در یکی از کارگروه های زنان و خانواده استانداری ترسیم شده و وظایف سازمانهای مختلف مشخص شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در کارگروه جمعیتی استان باید راهبردهای عملیاتی برای تصمیم گیری ارائه شود، افزود: برای افزایش خانواده پایدار باید تلاش کرد و با تحلیل های دقیق آماری، ریشه عوامل دخیل در طلاق را مشخص و برای آنها راهکار ارائه کرد.
حسینی ادامه داد: نبود شاخص های آماری جمعیتی استاندارد و قابل تحلیل از نواقص کارگروه امروز است که وجود این آمار برای شورای راهبردی جمعیت استان ضروری است .
وی افزود: همچنین باید پژوهش علمی و کوتاه مدت روی داده های علمی استخراج شده با تخصیص اعتباری از محل اعتبارات آسیبهای اجتماعی استان صورت گیرد تا در جلسه، تصمیمات راهبردی در این خصوص گرفته شود.
وی گفت : 16هدف راهبردی در سال 96 در استانداری خراسان رضوی برنامه ریزی و تبدیل به اهداف جزئی و اقدام شده است و این اقدامات هر چهار ماه ارزیابی می شود.
در هشت ماه سال جاری 10 هزار و 302 مورد واقعه طلاق و 35 هزار و 883 واقعه ازدواج در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.
اجرای طرح مداخله در طلاق که برای نخستین بار در کشور در خراسان رضوی به اجرا درآمد، رتبه طلاق این استان را، که تا چند سال پیش جایگاه نخست کشور را داشت، به جایگاه هشتم کاهش داده است.
استان خراسان رضوی 6 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.