به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان وی خاطر نشان کرد: با وجود افزایش قیمت بنزین، اما نرخ کرایه خودروهای سبک مسافربری تغییر چندانی نداشت که ساز و کارهایی برای افزایش سهمیه بنزین رانندگان این ناوگان در این بخش در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: یک‌هزار و ۳۷۰ نفر در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت دارند و از ابتدای فروردین ۹۸ تاکنون یک میلیون و ۹۳ هزار نفر از مبدا سمنان به نقاط مختلف کشور جا به جا شدند

وی تصریح کرد: از این میزان، یک هزار و ۸۱ کیلومتر راه روستایی، ۲۴۶ کیلومتر راه فرعی و ۲۴۵ کیلومتر راه اصلی محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: ۳۰ کیلومتر بزرگراه در محدوده گرمسار- قم در استان سمنان زیرپوشش اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قرار دارد و ۱۱۴ کیلومتر بزرگراه نیز در همان محور در حال ساخت است.

منصورکیایی لکه‌گیری آسفالت، خرید علائم، تعمیرات گاردها و به‌کارگیری نیوجرسی را در محورهای استان سمنان در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان دانست و گفت: پیمانکارانی برای انجام این پروژه‌ها مشخص شده‌اند و در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: این فعالیت‌ها در کمربندی سمنان، گردنه آهوان، ۶ کیلومتر در محور دامغان- معلمان صورت گرفته و تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان گفت: پیمانکاران اداره کل راه و ترابری سابق این استان در حال تلاش هستند و پیمانکاران جدیدی نیز در این زمینه به‌کارگیری شده‌اند.

منصورکیایی ادامه داد: ۱۴ نقطه پرحادثه در استان سمنان وجود دارد که سه نقطه آن در دستور کار اصلاح و بهسازی قرار گرفته است؛ این نقاط در سردره ۱ و ۲ و لاسجرد در برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اداره کل راهداری استان سمنان گنجانده شده است.

وی گفت: روشن‌سازی و آشکارسازی پیچ‌ها و سایر عملیات فنی برای کاهش حوادث به‌صورت موقت در نقاط حادثه‌خیز استان سمنان اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: در برنامه‌های بلندمدت نیز نقاط حادثه‌خیز استان سمنان دارای اعتبار شده و قراردادهایی برای اصلاح و بهسازی آنها بسته می‌شود؛ تلاش داریم تا نواقص پیچ‌ها را برطرف کنیم و کاهش سوانح رانندگی از این نظر میسر شود.

منصورکیایی گفت: در حوزه راهداری زمستانی نیز فعالیت‌های خوبی در محورهای مختلف بشم، آهوان، رسم رودبار، معلمان، گلوگاه و محورهای اصلی استان سمنان در دست انجام است و راهداران به مسافران زمستانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در اقدامی، محور و محدوده از فرآیند فعالیت‌های ادارات راه و ترابری شهرستان‌های استان سمنان حذف شده است و در مسائل درون استانی و برون‌استانی برای خدمات‌رسانی به مردم، همه ادارات به یکدیگر کمک می‌کنند و محدوده و مرزی در این زمینه مدنظر ادارات شهرستانی نخواهد بود.

با همکاری نیروهای خدماتی و امدادی استان سمنان در راستای کنترل محورها و خدمات‌رسانی هر چه بهتر به هم‌وطنان مسافر اقدام می‌شود.

کنترل عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان سمنان با استفاده از سیستم‌های هوشمند ITS از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان انجام می‌شود.

در حال حاضر، ۵۶ دستگاه ترددشمار، ۵۹ سامانه ثبت تخلف و ۲۲ دستگاه دوربین نظارتی در محورهای مواصلاتی استان فعال هستند.

سالانه دست‌کم ۱۵ میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان تردد می‌کنند. حدود ۶۰۰ کیلومتر از محور تهران-مشهد در استان سمنان واقع شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1309808
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.