قاسمعلی خدابنده روز شنبه در مراسم نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان ۱۷ شهریور  ناحیه دو مشهد گفت: تربیت این دانش‌آموزان می‌تواند به گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش و جامعه کمک کند و به تبع آن قدرت تصمیم گیری را در این قشر تقویت می‌کند.
وی اضافه کرد: تفکر و پرسشگری اساس پژوهش هستند و برای رسیدن به پاسخ‌های متعددی که در ذهن انسان ها وجود دارد پژوهشگری بهترین مسیر است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تقویت روحیه پرسشگری در بین دانش آموزان باید به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی تصمیم گیران حوزه تعلیم و تربیت به ویژه مدیران مدارس و معلمان باشد.
خدابنده افزود: یکی از زیرنظام‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع پژوهش و تحقیق است و این نشان می‌دهد در ساختار کلان نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه ای به این اصل شده است.  
وی ادامه داد: هرچه قدر پژوهش های ما کاربردی تر باشند به طور قطع نتایج ملموس‌تری خواهند داشت و مساله‌ای را از جامعه حل خواهند کرد. 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی بهبود شرایط کیفی و کمی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به عنوان یک اولویت در این حوزه مطرح شده است.
خدابنده افزود: ۴۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان خراسان رضوی فعال هستند که توجه به این مراکز باعث شده شاهد موفقیت نمایندگان مدارس استان در رقابت‌های علمی - پژوهشی مانند جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی و جشنواره جابربن حیان باشیم.

۲۴ آذرماه روز ملی پژوهش نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.