قاسمعلی خدابنده روز یکشنبه در مراسمیه به مناسبت روز جهانی معلولان افزود: خراسان رضوی دارای حدود 17 هزار دانش آموز استثنایی است که در مراکز آموزشی و تلفیقی تحصیل می کنند.
وی همچنین عدالت اجتماعی را عامل افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان استثنایی و تسهیل حضور آنان در عرصه های مختلف ذکر و بیان کرد: شاید پذیرش برخی معلولیتها برای افراد و اطرافیان سخت باشد اما ساماندهی محیط و فضای زندگی به بالابردن کیفیت زندگی افرادی که دارای نیازهای ویژه هستند کمک فراوانی می کند و موجب افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس در آنان می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر لزوم رفتار صحیح و شناخت دقیق از انواع معلولیتها در جامعه تاکید و خطاب به دانش آموزان استثنایی بیان کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه برای مفید و موثر بودن در جامعه باید تمرین و تکرار داشته باشند و خود را با خود و آنچه که در گذشته بوده اند مقایسه کنند. این طیف از دانش آموزان توانمندیهایی دارند که اگر عرصه را برای شکوفایی آنها فراهم کنیم اتفاقات بزرگی را رقم خواهند زد.
آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی 17 هزار کودک و دانش آموز استثنایی را در این استان شناسایی کرده و زیر پوشش خدمات آموزشی دارد. همچنین حدود هفت هزار و 800 دانش آموز با نیازهای ویژه در مراکز مستقل و کلاسهای خاص استثنایی تحصیل می کنند. خراسان رضوی 13 درصد دانش آموزان استثنایی کشور را زیرپوشش دارد.
15 آذر ماه 'روز جهانی معلولان' نامگذاری شده است. 114 هزار معلول در خراسان رضوی زیر پوشش بهزیستی قرار دارند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.