"مسعود مهدی‌زاده مقدم" روز دوشنبه افزود: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی یکی از راهکارهای مهم برای حمایت از واحدهای صنعتی خرد، کوچک و متوسط است و عزم تولیدکنندگان در این حوزه و حضور در بازارهای جهانی جدی است تا از این طریق حجم صادرات خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: پروژه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران از ۲ سال قبل با هدف توسعه بازار شرکت‌های پیمانکاری صنعتی به خصوص توسعه بازارهای صادراتی به عنوان راهبرد اصلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران معرفی شد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران یک عامل ثمربخش برای اتصال پیمانکاران لایه‌های پائین تر به لایه‌های بالاتر در شبکه پیمانکاری صنعتی است.

وی تسهیل ارتباط واحدهای صنعتی و پیمانکاران و توسعه فرآیند پیمان سپاری، ارتقا و توانمند سازی پیمانکاران صنعتی و افزایش توان رقابتی بنگاه‌های داخلی را از اهداف نظام پیمانکاری فرعی دانست و افزود: این نظام ضعف ارتباط بین صنایع کوچک و متوسط و بزرگ را تا حدود زیاد برطرف کرده است.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: نقش نظام ISPX در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی ملموس بوده و به خوبی واحدهای صنعتی و تولیدی را با پیمانکاران پیوند داده و کمکی در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر واحدها بوده است.

وی گفت: تاکنون دبیرخانه قطعات خودرو و دبیرخانه صنعت نفت و گاز در قالب نظام پیمانکاری فرعی استان استقرار یافته و شرکت‌های این حوزه در سه نمایشگاه خارجی حضور یافته‌اند.

کل اراضی تحت اختیار شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحدهای صنعتی تعلق دارد.

۲ هزار و ۵۶۹ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد واحدهای صنعتی، ۲۳ درصد سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.