سرهنگ محمد روحانی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از جهادگران فعال در طرح ملی جهاد همبستگی خدمت رسانی به مناطق سیلزده در مشهد گفت: این گروهها متشکل از ۱۸۱ هزار و ۱۵۰ نفرروز در قالب ۳۰۵ گروه بانوان و ۸۰۵ گروه مردان برای خدمت رسانی به مناطق محروم اعزام شدند که از این تعداد ۱۱۲ گروه جهادی دانشجویی، ۹۴۰ گروه طلاب، ۶۸ گروه دانش آموزی و بقیه از اقشار مختلف بوده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۳۰۶ اردوی یکروزه، ۵۴۳ اردوی سه روزه، ۱۵۲ اردوی هفت روزه، ۹۳ اردوی ۱۰ روزه و ۱۶ اردوی بیش از ۱۰ روز برای داوطلبان برگزار شد.

وی اظهار داشت: این گروه‌ها در مدت یاد شده اجرای بیش از ۸۹۷ پروژه عمرانی، ۱۶۸ پروژه مرمت مدرسه، ۱۵۱ پروژه حسینیه و مسجد، ۲۰ پروژه مرمت و بهسازی خانه عالم و ساخت ۸۸ سرویس بهداشتی و حمام را انجام داده و ۴۰۹ پروژه احداثی در مناطق سیل زده اجرا و بیش از ۱۶۱ منزل را در این مناطق مرمت کردند و در بخش ارائه خدمات پزشکی نیز حدود ۴۳ هزار معاینه عمومی و تخصصی انجام دادند. 

سرهنگ روحانی همچنین از برگزاری بیش از پنج هزارو ۷۰۰ برنامه فرهنگی از جمله یادواره شهدا و توزیع اقلام آموزشی بین دانش آموزان مناطق محروم ، برگزاری ۶۵۰ عنوان برنامه اقتصاد مقاومتی و برپایی ۷۳ موکب در اربعین و ایام پایانی صفر به عنوان دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در استان خراسان رضوی از اول سالجاری تاکنون خبر داد. 

مدیر مرکز مطالعات و حرکت‌های جهادی کشور نیز در این همایش گفت: در گام دوم به فرموده رهبر معظم انقلاب، حرکت و گفتمان‌های جهادی باید همگانی شود و مردم به لایه‌های حکومتی ورود پیدا کنند و به معنی واقعی مردم سالار خودشان شوند.

صادق منفرد افزود: تنها در این صورت است که بسیاری از مشکلات کشور به دست خود مردم حل می‌شود، ما باید از محرومیت زدایی عبور کرده و به کمک همه مردم به سوی پیشرفت جامعه حرکت کنیم و بعد از سال‌ها حرکت‌های سنتی باید از همه مردم برای پیشرفت و آبادانی کشور کمک بگیریم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این همایش گفت: ظرفیت گروه‌های جهادی، خودسازی، دگر سازی و خدمت رسانی است و باید از محرومیت زدایی فراتر برویم. 

سردار سرتیپ یعقوبعلی نظری افزود: باید تلاش کنیم گروه‌های معین را با همت اعضای روستایی تشکیل دهیم و کارها را به خودشان واگذار کنیم زیرا آنها همه جوانب محیط را می‌شناسند و فقط نیازمند یک عقبه حمایتی هستند که پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌توانند این نقش را ایفا کنند.

در این مراسم از نمایندگان ۵۰ گروه جهادی که در جریان وقوع سیلاب‌های اخیر در استان خراسان رضوی و سایر نقاط کشور خدمت رسانی داشتند و خانواده جهادگر شهید مدافع حرم محمد جاودانی قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.